Gå til innhold

Tips til program etter tapt styrke.


Syxxz

Anbefalte innlegg

Hei!

Sliter med å komme tilbake på vektene jeg var på for 1år siden...Har hatt en lang pause!

Hvilket treningsopplegg vil fungere mest optimalt med tanke på maksimal styrke, for å kunne komme dit jeg var på ikke altfor lang tid? Noen som har noe tips å komme med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke noe om treningsbakgrunnen din, men prøver meg på et svar som du kanskje kan få nytte av :)

Om du har hatt et langt opphold fra styrketreningen, så kommer stronglift til å bli en enormt stor påkjenning på kroppen din. Vil anbefale deg til å kjøre lettere intensitet på disse øvelsene du faktisk vil øke i. Det med å få i gang bevegelsesmønsteret slik at du får kontroll på nervebanene som en gang var aktiv vil hjelpe. Nå snakker jeg å trene i 50-85% av 1RM i en liten periode slik at sener og ligamenter får tilpasset seg til belastningen. Dette er med tanke på å bruke litt "lengre" tid, men tross alt vil du ikke hive deg på raske løsninger som du kan lide for senere. Når du har kommet i gang er 5x5 et godt alternativ å hive seg på om du ikke vil gjøre ting for komplisert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...