Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei det e sant, ser ut som eg blir stuck til tirsdagen...

Jobber eg dag så blir det jo trening etter middag, men på natt legger eg meg rett etter jobb og står opp i 16-tiden å trener da, blir for trøtt i trynet til å trene etter skift da, vil bare i seng då..

Har drevet i 5år å eksperimentert med dette med kosthold, trening og offshorejobb xD.

Nå er det jo litt forskjellig hvor aktiv man er. Noen er ganske rolige dager offshore. Jeg har dager med mye jobb og andre dager litt mer rolig.

Men synes absolutt trening etter skift er best uansett om det er dag eller natt. Da har jeg fådd i meg bra med mat iløpet av dagen, kroppen er igang(Mener å ha vært borti at styrketrening med belastende øvelser for korsrygg ikke er helt bra når man akk har stått opp) + at det er helt djævli å feks trene lår før skift for så å måtte gå i trapper dagen lang.

Ja man kan være sliten etter 12 timer men man er aldri så sliten at man ikke kan få trent.

Biorytmedietten! Føler at jeg letter klarer å snu døgnrytmen ved hjelp av kostholde på den måten.

Øk matinntaket, reduser litt på treningen. Iallefall for meg som plutselig er 3 ganger så mer aktiv enn det jeg er hjemme :p

Ha en fast rytme! Jeg står bestandig opp 0600/1800 dagskift/Nattskift, legger meg bestandig kl 21.30-2200/09.30-10.00.

Skipp maten som serveres etter du er ferdig på jobb. Hiv innpå litt rask karb og bcaa, tren, lag deg egen mat.

Jeg har mett pulver, havregryn, rismel, stevia og diverse. På den måten kan du springe rett i gymmet, kjapp trening, så spise din egenkomponerte mat og vips i senga uten å måtte være oppe laaangt over leggetid :)

Annonse

Jau, dette e jo første turen min ute etter eg har bestemt meg for å trene skikkelig, så får prøve å eksperimentere litt med de forskjellige tipsene her, men virker issje så veldig kult å ete havregrøt når de andre sitter med biff og fløtegratinerte poteter :p

Men e forsåvidt helt enig med å legge seg 09.30-10.00 for de timene fra 15-16 (når jeg ikke får sove mer på nattskift) frem til eg begynner på jobb kl 19 e langdryge...

Eg har aldri noko problem med å få ta med meg treningstilskot i mengder og dungar, så lenge dei er forsegla. Eg er på eit RLWI-fartøy klassifisert som installasjon, så det er samme reglar som gjeld. Så lenge det er eit godkjent supplement, har namnet ingenting å seie. På heliporten er dei vel pliktige til å sjekke om dei er usikre?

Uansett, du reiser rundt på forskjellige installasjonar, ny for kvar tur? I tilfelle vert det jo unødig dyrt å drasse med seg forsegla boks kvar sjette veke.... (Takk og lov for at eg får ha mitt ståande på jobb!!!)

Er enda verre sånn jeg reiser... Jeg kan ha alt fra 2 dagers turer til 3 uker :S Så prøver å holde til et minimum hva jeg tar med meg gitt..

Har drevet i 5år å eksperimentert med dette med kosthold, trening og offshorejobb xD.

Nå er det jo litt forskjellig hvor aktiv man er. Noen er ganske rolige dager offshore. Jeg har dager med mye jobb og andre dager litt mer rolig.

Men synes absolutt trening etter skift er best uansett om det er dag eller natt. Da har jeg fådd i meg bra med mat iløpet av dagen, kroppen er igang(Mener å ha vært borti at styrketrening med belastende øvelser for korsrygg ikke er helt bra når man akk har stått opp) + at det er helt djævli å feks trene lår før skift for så å måtte gå i trapper dagen lang.

Ja man kan være sliten etter 12 timer men man er aldri så sliten at man ikke kan få trent.

Biorytmedietten! Føler at jeg letter klarer å snu døgnrytmen ved hjelp av kostholde på den måten.

Øk matinntaket, reduser litt på treningen. Iallefall for meg som plutselig er 3 ganger så mer aktiv enn det jeg er hjemme :p

Ha en fast rytme! Jeg står bestandig opp 0600/1800 dagskift/Nattskift, legger meg bestandig kl 21.30-2200/09.30-10.00.

Skipp maten som serveres etter du er ferdig på jobb. Hiv innpå litt rask karb og bcaa, tren, lag deg egen mat.

Jeg har mett pulver, havregryn, rismel, stevia og diverse. På den måten kan du springe rett i gymmet, kjapp trening, så spise din egenkomponerte mat og vips i senga uten å måtte være oppe laaangt over leggetid :)

Du har mye sant i hva du skriver :)

Glad jeg kan styre litt selv hva tid på dagen jeg kan trene :)

Er enda verre sånn jeg reiser... Jeg kan ha alt fra 2 dagers turer til 3 uker :S Så prøver å holde til et minimum hva jeg tar med meg gitt.. :)

Det hadde eg og, til eg vart fast vikar der eg er no. Krealkalyn og bcaa i pilleform. Kart kor fort beholdninga veks når baggen stend på jobb, gitt!

Jau, dette e jo første turen min ute etter eg har bestemt meg for å trene skikkelig, så får prøve å eksperimentere litt med de forskjellige tipsene her, men virker issje så veldig kult å ete havregrøt når de andre sitter med biff og fløtegratinerte poteter :p

Ikke noe særlig kult å se ut som de som sitter å stapper i seg fløtegratinerte poteter heller :p. Men er jo prioritering iforhold til hvor dedikert eller resultatorientert man er :). Jobber du nattskift spiser du jo uansett middagen som første måltid nesten som frokost. Å jobber du dagskift så kan man jo spise middagen de dagene man ikke trener.

Annonse

Ikke noe særlig kult å se ut som de som sitter å stapper i seg fløtegratinerte poteter heller :p. Men er jo prioritering iforhold til hvor dedikert eller resultatorientert man er :). Jobber du nattskift spiser du jo uansett middagen som første måltid nesten som frokost. Å jobber du dagskift så kan man jo spise middagen de dagene man ikke trener.

Det er helt sant, vil ikke se slik ut, men lørdagen er det jo lov med en liten utskeielse...Så får en heller ta en liten straffecardio på søndagen :p

Hehe ja det går jo sikkert an å spørre om ja :p Forpleiningen pleier være så skumle :p

(Sagt i beste animal planetstemme) forpleiningsassistentar er ei unik rase sjødyr. Rasestandarden tilseier at det er ynskjeleg med umedisinert ADHD, godt humør ig ei god dose humor. NB! Kan glefse dersom ord som latskap og pause vert nevnt i negativ meining. Strykast dei medhårs, kan dei vere gode allierte å ha.

(Sagt i beste animal planetstemme) forpleiningsassistentar er ei unik rase sjødyr. Rasestandarden tilseier at det er ynskjeleg med umedisinert ADHD, godt humør ig ei god dose humor. NB! Kan glefse dersom ord som latskap og pause vert nevnt i negativ meining. Strykast dei medhårs, kan dei vere gode allierte å ha.

Haha, ja tør issje tenke på ka som skjer dersom en skulle være så uheldig å stryke mothårs!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...