Gå til innhold

Veien mot HV-I


OJ Doe

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lyst til å søke meg inn i HV-I, men ser at formen ikke er så god som den var. For at en sjømann med teknisk teori skal få leke med sånne gutter, må i alle fall formen være på plass. Treningsprogrammet mitt ser sånn ut nå, men jeg ser at det må modifiseres. Implentere pushups og situps for målrettet trening, samt at det må kuttes en dag, slik at jeg har tid til å trene kondis også. Flott om noen har forslag til en slik plan.

Specs OJ Doe:

178 cm/75 kg

Kondisjon: Trist, 3000 m @ 14.30, estimat

Chins: 16@KV

Mark: 160 kg

Bøy: 130 kg

Benk: 85 kg

Pushups: 45, skulderbredde

Situps: 30

Dag 1

Knebøy

Lårcurl

Foroverbøyd roing

Chins

Bicepscurl manualer

Dag 2

Benkpress

Skråbenk flyes

Militærpress

Planke + sideplanke

Franskpress

Dag 3

Markløft

Beinpress

Chins

Enarms hantelroing

Preachercurl z-stang

Dips for triceps

Dag 4

Skråbenk med manualer

Flatbenk flyes

Scapular sidehev

Stående tåhev

Sittende tåhev

Reverse curl-ups

Curl-ups

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke du skal bekymre deg for formen i det hele tatt, den er mer enn god nok. Litt bedre kondis hadde sikkert vært greit men så lenge du har 3000 på under kvarteret er det greit nok.

Innsats passer kanskje litt dårlig hvis du er mye utilgjengelig på sjøen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal bekymre deg for formen i det hele tatt, den er mer enn god nok. Litt bedre kondis hadde sikkert vært greit men så lenge du har 3000 på under kvarteret er det greit nok.

Innsats passer kanskje litt dårlig hvis du er mye utilgjengelig på sjøen?

Takk for det. Har lagt til litt kondistrening, 2 ganger i uken. Er ikke på sjøen lenger, men tjenestegjorde i Sjøforsvaret, og jobbet med marinteknikk, så jeg har ikke samme kule bakgrunn som gutta fra Hæren for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...