Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lenge drevet med styrketrening og trener opp til 4 ganger per uke med styrke. Da plaier jeg å gjøre overall treningsøkter. Vurderer å skifte til økter hvor jeg fokuserer på spesifikke muskelgrupper. men da får jeg i grunnen bare trent de enkelte muskelgruppene en gang i uken, noe som jeg synes blir for lite. Hva anbefaler dere?? ;)

stine :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13031-fordeling-av-de-ulike-muskelgruppene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ville jeg anbefalt å gå over til en to-splitt, f.eks. overkropp/underkropp, slik at du kjører gjennom kroppen to ganger i løpet av uken :) Mye bedre enn å splitte i fire, dersom du ønsker å dele opp kroppen mer enn ved fullkropp.

Da ville jeg anbefalt å gå over til en to-splitt, f.eks. overkropp/underkropp, slik at du kjører gjennom kroppen to ganger i løpet av uken :) Mye bedre enn å splitte i fire, dersom du ønsker å dele opp kroppen mer enn ved fullkropp.

Takk for tips! Det hørtes bra ut :) Får sette opp et nytt styrkeprogram!

Jeg har aldri trent fullkropps eller halvkropps programmer. Har alltid trent muskelgruppene hver for seg. Men jeg trener ikke for styrke da. Jeg trener for å bygge muskler og hvis det er målet så går godt an å ha et sånt opplegg hvis det er det du har lyst til:)

Det jeg bruker nå er en "push,pull,legs" plan :p Det vil si, en dag med alle "push" bevegelser, som benkpress, skulderpress, triceps, en dag med "pull" bevegelser, som chin-ups, nedtrekk, roing, biceps, og en "legs" dag for føtter.

Har en treningslogg her hvis du vil se hvilke øvelser jeg tar de forskjellige dagene: http://forum.fitnessbloggen.no/threads/aleks-logger-treninga.12601/#post-505850

Hei!

Jeg har lenge drevet med styrketrening og trener opp til 4 ganger per uke med styrke. Da plaier jeg å gjøre overall treningsøkter. Vurderer å skifte til økter hvor jeg fokuserer på spesifikke muskelgrupper. men da får jeg i grunnen bare trent de enkelte muskelgruppene en gang i uken, noe som jeg synes blir for lite. Hva anbefaler dere?? ;)

stine :)

Hvorfor vil du ikke fortsette som før?

Annonse

Hvorfor vil du ikke fortsette som før?

Jeg prøver å variere litt på styrkeprogrammet for å se om andre typer oppsett fungerer bedre. Har hørt at det er lurt å ha en hvile dag eller to på hver enkelt muskelgruppe for at musklene skal bli bedre restituert bedre. Men jeg får prøve meg frem for å se hva jeg trives best med :)

Det er ingen dum idé å variere treningsfrekvensen (hvor ofte en muskel trenes), men det er ikke noe du egentlig trenger å tenke på før du har trent noen år. Det kan derimot være greit å gjøre det for motivasjonens skyld.

Det er ingen dum idé å variere treningsfrekvensen (hvor ofte en muskel trenes), men det er ikke noe du egentlig trenger å tenke på før du har trent noen år. Det kan derimot være greit å gjøre det for motivasjonens skyld.

ja det er det jeg tenker :) begynner å bli litt lei av å gjøre det samme programmet uke etter uke.

Sånn for variasjon skyld kan du snu pyramiden.....

Ellers er jeg en som tar en muskelgruppe om gangen og trives med det, men som sagt det blir veeeldig sjeldent at en muskel for repetert seg i løpet av en uke(selv om jeg skal prøve snart....)

For all del varier litt, men hør på de som har slengt inn på tråden her om program!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...