Gå til innhold

Anbefalte innlegg

HJELP.

Har endelig hatt framgang i muskelvekst, har endelig kommet opp på 50kg i knebøy og 70 i mark, men så ødela jeg knea da jeg skulle starte med bulgarske utfall sist uke. Var for svak, ble for ustabil, en økt og vips så gjør alt vondt. Så trenger hjelp til hvilke øvelser jeg kan gjøre.

Er det nok med leg press? Prøvde den i dag, og det gikk greit mtp smerte. Ikke vondt.

Kan ikke ta hip thrust eller glute bridge pga for prominente hoftebein.

Vil ikke miste framgangen jeg har hatt, og vil fortsette hypertrofien. men ser mørkt på ting nå. :/

Noen tips til øvelser som kan trene opp et ustabilt kne?

Dette skjedde sist år også, da gikk jeg rundt med vondt i seks måneder før jeg ga opp, og slutta å trene i noen mnd til det ble bedre igjen. Vil ikke slutte å trene denne gangen...

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12957-rumpetrening-med-%C3%B8delagte-kne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

HJELP.

Har endelig hatt framgang i muskelvekst, har endelig kommet opp på 50kg i knebøy og 70 i mark, men så ødela jeg knea da jeg skulle starte med bulgarske utfall sist uke. Var for svak, ble for ustabil, en økt og vips så gjør alt vondt. Så trenger hjelp til hvilke øvelser jeg kan gjøre.

Er det nok med leg press? Prøvde den i dag, og det gikk greit mtp smerte. Ikke vondt.

Kan ikke ta hip thrust eller glute bridge pga for prominente hoftebein.

Vil ikke miste framgangen jeg har hatt, og vil fortsette hypertrofien. men ser mørkt på ting nå. :/

Noen tips til øvelser som kan trene opp et ustabilt kne?

Dette skjedde sist år også, da gikk jeg rundt med vondt i seks måneder før jeg ga opp, og slutta å trene i noen mnd til det ble bedre igjen. Vil ikke slutte å trene denne gangen...

Hip thrust/glute bridge kan kjøres med pussypad om det er stanga mot hoftebein som er problemet. Leg press er en mulig løsning som alternativ trening enn så lenge, men den er langt fra ideell. Sør ihvertfall for å gjøre den mest mulig hoftedominant ved å plassere føttene godt opp på plata.

Øvelser for å trene opp et ustabilt kne er etbensøvelser i alle varianter. Step-up på kasse med roooolig eksentrisk fase, fokus på å ikke la kneet vakle. Ha så høy step at du akkurat klarer å kontrollere kneet. Utfallsøvelser med fokus på det samme. Ellers må stort sett alltid gluteus medius styrkes, sideplankevarianter er ofte greit. Eventuelle feilstillinger i ankel kan også gjøre at kneet vakler, om det er store feil her kan såler være en idè.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...