Gå til innhold

Snapping hip


April

Anbefalte innlegg

Jeg har såkalt ayypisk snapping hip. (på insiden av høyre hofte).

Har vært hos flere fysio etc. og har vel fått beskjed om at tøying av psoas er det som gjelder...

MEN: det er ikke så lett. Høyre hofte er vond, men skal høyre eller venstre psoas tøyes??

Tøyer nå begge, men har en generell skjevhet i hoftene som jeg vil bli kvitt. sp vil egentlig tøye så høyre hofte blir riktig...

Hva tøyer jeg?

Jeg var nemlig hos en refleskolog, han masserte venstre psoas for å løsne opp høyre hoften min. det fungerte litt. Men i mitt hode skal høyre side tøyes for at høyre side skal leges?

anyone??

Ved atypisk snapping hip er det som regel tøying av psoas som blir gitt som løsning ja. Som regel vil dette ha effekt, men man må undersøke all hoftemuskulaturen grundig for å få et bilde av hvile ubalanser som bør rettes opp i. Om skaden er løpsrelatert ville jeg også gjort en løpsanalyse for å se om det er noe å ta tak i her.

Om det er høyre hofte som er vond er det høyre som skal tøyes, men dette forutsetter at muskulature er kort i utgangspunktet. Da er det også andre tiltak man ofte vil legge til ved siden av tøyingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det mer sykkelrelatert, og sittestilling er sett på.

Men er nok hoftestilling og generell stivhet i nedre rygg og hofter som gjør seg gjeldende.

skjevheter blir det fort etter sykkelvelt etc, og om man ikke merker/tar tak asap, kan det gå galt....

jeg hadde et stygt velt for ca 3 år siden, som jeg tror kan ha mye skyld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...