Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei!

jeg har akkuratt fått vite at jeg skal tilbringe en stund på sykehus som pårørende, da minsta er syk...

da er det viktigere enn noen gang å fortsette ¨å trene!

men, jeg må ha et program jeg kan gjennomføre på sykehusrommet..

noen som kan være så snill å hjelpe meg??

jeg er egentlig på vei tilbake til styrketreningen, så er riimelig svak i de forskjellige øvelsene...

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12403-hjelp-til-kroppsvektprogram/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Kroppsvektsbibel: Convict Conditioning av Paul Wade ( Convict Conditioning: How to Bust Free of All Weakness Using the Lost Secrets of Supreme Survival Strength: Paul Wade: 9780938045762: Amazon.com: Books )

Ser ut til at den er utsolgt for øyeblikket, men du kan laste den ned på kindle eller andre e-books hvis du har det. Evt. laste ned .pdf filen(Piratkopi) fra internett og lese på PC/iPad. Du klarer lett å lese denne boken på et par dager, og da har du veldig gode forutsetninger for å bygge muskler på sykehusrommet! :)

I mellomtiden kan du kjøre noe sånt som dette:

Dag1: pushup, legraise

- en dag pause-

Dag2: Pullups, squats

Disse 4 øvelsene kan du variere slik at de blir så tunge som du vil, i og med at jeg ikke kjenner til ditt utgangspunkt får du styre selv. På alle øvelsene så anbefaler jeg at du bruker en 2-1-2 rytme, dvs. at du bruker 2 sekunder ned, holder i 1 sekund i nederste stilling, og bruker 2 sekunder opp.

Noen eksempler på variasjoner:

Pushups: mot veggen, mot et bord, på knærne, vanlige

Legraise: Sitte på en benk og trekke bena mot deg - ligge på gulvet og løfte bena bøyd, ligge på gulvet og løfte bena rett

Pullups: trekke deg inntil en dørkarm e.l., trekke deg opp mot et bord aka "Jentepullups",

Squats (HUSK ASS TO THE GRASS. Du skal helt ned!): Holde deg i et bord, gå ned uten å holde deg, smale ben, osv.

Hvis du ikke har trent på en stund anbefaler jeg at du begynner på det første jeg nevner i alle øvelsene. Husk å følg 2-1-2 rytmen, den er essensiell for maksimal uttelling, og disse øvelsene kan være ganske tunge på leddene så gjør det riktig! Når du har bygget deg opp til 3x40 med riktig tempo og kroppskontroll kan du gå til neste.

Fordelen med å trene kroppsvekt er at du ikke isolerer noe. Alt må samarbeide for å bevege/holde kroppen på riktig måte, noe som gjør at hele kroppen jobber og blir trent. På grunn av dette anbefales en dag pause mellom hver økt. Less is more styrkemessig, men jeg skjønner at dette opplegget kan bli litt tynt, så du kan godt supplere med noe mer utholdenhetsrettet - hoppetau, box jump e.l., mulighetene er mange. Google litt rundt på crossfit og saltreninger så finner du sikkert noe fint!

Jeg har trent etter Convict Conditioning sine prinsipper siden februar, og har hatt veldig gode resultater. Jeg føler at jeg har lært kroppen å kjenne på en ny måte etter at jeg begynte, fått en mye strammere fysikk og har blitt betydelig sterkere i alle øvelser. Kjøp boken, og prøv!! :)

EDIT: Her er en oversikt over progresjonen han foreslår:

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/336205_291192267579274_1547967912_o.jpg

(Bridge og handstand bør du vente med til du har trent en stund)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...