Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer litt på kor mye eg kan starte med når det jeller hip thrust?

Er 158høy og 49.5kg.

Prøvde meg fram idag på 20kg, for å få teknikken og det i boks..

Tok da 20x10x3,og kjendte det ''bare'' i slutten...

Er det slik en bør kjenne det er tungt nokså i starten ?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12368-hip-thrust-for-nybegynner-litt-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første gangen du kjører en ny øvelse kan du bare legge på vekter til det blir passelig tungt (ikke så tungt at det går utover teknikken). Begynn med 20kg x10, var det veldig lett så prøver du neste sett på 30 kg eller 25 om det bare var "litt" lett. Men de første rep på 3x10 vil jo aldri være spesielt tunge da.

oki:) Da Prøver eg det:) Men når eg stiger td 30kg,bør eg ha så mange som 10 rep? e det best med 6-8rep eller 10-12rep på denne øvelsen?

Akkurat det er det ingen fasit på, begge repsområdene er hensiktsmessige. Men når du trener med høyere reps kan du gjerne være nærmere utmattelse enn ved lavere reps. Trener du 10-12 reps skal de siste repetisjonene være tunge.

Annonse

Henger meg litt på denne tråden, tenkt å legge inn øvelsen i programmet mitt. Gjør man denne på med rygg på benk eller på gulv?

Hip thrust er fra benk og glute bridge på gulvet. Men bortsett fra det er øvelsene ganske identiske. Du får litt lengre arbeidsvei på hip thrust, men ligger litt mer komfortabelt på glute bridge (synes jeg ihvertfall)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...