Gå til innhold

Trening ved skulderskade


Nellie

Anbefalte innlegg

Jeg tryna på sykkel og skaffet meg et skulderbrudd her for snart seks uker siden.

Er ikke belastningsstabil på den armen, men vil jo gjerne trene litt da.. Går til fysioterapauten 3 ganger i uka men der trenes bare den skadede skuldern og litt den friske.

Jeg må vel rett og slett tilbake til maskiner når det gjelder beintrening? Eller er det noen som har noen kreative råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knebøy med vekter du har kontroll over går fint å kjøre med en arm, ellers er vel alternativet da å gå tilbake til apperater. Liker aldri å anbefale apperater til personer, men i dette tilfelle er det bedre å trene beinpress, lårcurl/nordic hams og lårspark enn å ikke trene bein. Smith maskin er også i utgangspunktet rimelig elendig å kjøre bøy i, men går jo ann å prøve det i skadeperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Ja, det blir vel bedre enn ingenting. Trening nå får vel bli for å holde kroppen igang. Satser ikke på den helt store fremgangen, tror jeg:p

Kan jo ellers kjøre manualøvelser på den friske armen.

Får absolutt ikke til knebøy i Smithmaskinen ellers, så tror jeg dropper den nå. Får ikke den skadede armen opp i den posisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo få ekstra øvelser av fysioen på den skadede skulderen slik at du raskere kommer tilbake til normal trening. Løftebanen i smithmaskin blir helt på tryne, men vet om flere som har brukt det alternative for å få mest mulig tilnærming vanlig bøy mens man er skadeplaget. Du kan bare holde ene armen vanlig og den skadede armen i en posisjon som er komfortabel, vitsen med smith i dette tilfelle er jo at du ikke trenger å ha armen på stanga ettersom den går i en fast bane ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...