Gå til innhold

Type kosthold? Hva vinner?lavt kcal inntak vs sunt men høyere!

Anbefalte innlegg

Gjest Ukjent666

Har spist så og si PSMF i hele september(skal fortsette med det også)! Men det jeg lurer på: Ettersom jeg "aldri" har hatt et typisk "bygger"kosthold. Vil man vinne "mye" på dette når det gjelder fett% osv? Hvis man f.eks legger seg på 2000kcal?

ca 80-85kg nå på 174. Gikk i mye brød osv før, og ofte usunne ting og dermed kom fettet og vekten..

Har gått ned fra ca 95(forrige jul) og var nedi 81 før sommerferien, gikk da opp litt. Har vel ca.. 20% i fett?

Det jeg lurer på da, istedenfor å fortsette på PSMF/lavt kcal inntak. Kan jeg vinne "mye" på å øke kcal inntak til 2000kcal frem til jul(snakker da 200-300kcal i underskudd tror jeg)! Er mest opptatt av å endelig få ned fett%. Men vet ting tar tid.

Hvor mye vil et typisk : ris,pasta,kyllingfilet,biff,grønnsaks kosthold hjelpe sånn i bunn og grunn? Har aldri spist såkalt "skikkelig". Så lurer på hvor mye vinning det er i det vs en typisk freakout kcal inntak typ 600-1600kcal(grovt):)

Har trent så og si fast siden forrige jul!.Har aldri bulket osv, pga jeg har alltid hatt mye fett på kroppen og vil prøve å se ha som er under! Tenker å spise 2000kcal fra start okt frem til jul da:) Hvis folk med erfaring mener det er noe å "vinne" da:) Ellers hadde jeg nok lagt meg på 1500-1600kcal(så dum som jeg er?)...

Hvis jeg legger meg på 2000kcal. Frem til Jul. Så vil jeg nok begynne å ta av mer ila januar-feb-mars-april-mai.. Ettersom jeg har såpass mye fett%... Og da aner jeg ikke hvor mye jeg bør gå ned på kcal... Målet er sommeren 2013! Definitivt!

MartinM

Fortsetter under...

Det har litt med livskvaliteten å gjøre også. Det går selvfølgelig an å fungere fint på lavt kaloriinntak, men det er ingen tvil om at humør, trening, sosiale aktiviteter og alle generelle hverdagsting blir enklere når du ikke går i så stort underskudd, og dersom man har tid og motivasjon til å kjøre løpet litt roligere mener jeg det vil være mest gunstig, både for deg og omgivelsene rundt deg. Du skal ha en kropp å være stolt av for resten av livet, og da er den verdt litt ekstra tid og innsats. My five cents :)

Sett deg opp et mål på fettprosent eller fettklypemål. F.eks at du skal under 10mm på magefettet (da vil du mest sannsynlig ha ganske ok sixpack). Følg med uke for uke og juster dietten hvis du begynner å henge etter. 2000 kcal høres ut som et fornuftig utgangspunkt om du i dag veier 80-85 kg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...