Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så.. Tanken min er mer fokus på ben/lår/rumpe for jeg trenger å forme bena mer enn overkroppen (jepp, jeg er überpære). Jeg vil bygge muskler og bli kvitt litt fett samtidig (dette vet jeg ikke om er mulig?). Jeg er ganske ny innen styrketrening, startet for første gang i februar i år. Derfor har jeg valgt helkropp, men med litt varierte øvelser. Tanken er å ta 12x3 på hver øvelse.

Mandag..........................Onsdag..........................Fredag

Markløft .......................... Utfall ..............................Knebøy

Bulgarske utfall................Stående lårcurl .............Strake markløft

Skråbenk.........................Benkpress .....................Flyes i skråbenk

Militærpress ....................Sidehev .........................Arnoldpress

Nedtrekk smalt grep .......T-bar roing ....................Chins

Biceps curl .....................En arms kabelcurl..........Hammer preacher curl

Skrå franskpress ............Nedpress ......................Dips

Noen tanker?

Fortsetter under...

Ville ikke tatt 3x12 på hver øvelse, i hvert fall ikke markløft, knebøy og utfall.

5-8 reps er mer forenlig med ditt mål.

For all del, det kan funke, men hvorfor så komplisert med mange øvelser? :)

Egentlig bare for å få variasjon, men kanskje om det er bedre å sløyfe en dag, så jeg har to dager å rulere på? :)

Blir kanskje LITT mye å tenke på, ja.. :p Men om jeg tar 5-8 i de to første øvelsene da, som er knebøy, markløft og utfall, også 12 på resten? :)

A .............................B

Markløft .................. Knebøy

Bulgarske utfall ......Strake markløft

Skråbenk ................Benkpress

Arnoldpress ............Militærpress

Chins ......................Nedtrekk smalt grep

Biceps curl .............En-arms kabelcurl

Dips ........................Nedpress

Hva med noe slikt da, også kjøre ukene slik

A - B - A

B - A - B

A - B - A

...etc

Er for mye press kontra rygg spør du meg, Skråbenk, skulderpress og dips, så bare chins for rygg. Ville lagt inn en roøvelse på en dag og bakside skulder ( Facepulls eller foroverbøyd sidehev feks) på den andre.

Annonse

...bygge muskler og bli kvitt litt fett samtidig (dette vet jeg ikke om er mulig?)....

Det går helt fint det, du sulter ikke, og kan lettere tilpasse deg mot opp mot andre.

Beklager for at jeg spora av hovedemnet.

Biorytme

Typiske måltider til en kar på forumet (stig ingebrigtsen)

Kortfattet litt snakk om det

Enig med DukeNukem og oil her. Skråbenk tar en del på skulderen forann, samme med arnoldpress og dips.

Få inn minst like mange ro-øvelser som press-øvelser, så blir det bra. Facepull, foroverlent sidehev, t-bar row, sittende roing, benkroing med hantel, mye å velge i.:)

Edit: Nedtrekk er en ryggøvelse, ja.

Om jeg bare erstatter dips med roing da? Jeg har stående roing med bredt grep i programmet mitt nå, så kan jo bare fortsette med det? Prøver å ikke legge inn for mange øvelser heller, jeg orker ikke styre rundt der i 2 timer :p Det er så jævla trangt og mye folk der :p

Synes det første oppsettet ser ganske bra ut, men litt mye med 3x12 på alle. Vanskelig å ha progresjon over tid i knebøy og markløft med så mange reps også.

Og enig i at det er litt for lite ryggøvelser kontra pressøvelser. Du trenger f.eks ikke kjøre triceps isolasjon hver økt når du også trener triceps i pressøvelsene.

A .............................B.......................................SettxReps

Markløft .................. Knebøy..............................3x8

Bulgarske utfall ......Strake markløft...................3x8

Skråbenk ................Benkpress.........................3x12

Arnoldpress ............Militærpress.......................3x12

Chins ......................Nedtrekk smalt grep .........3x12

Biceps curl .............En-arms kabelcurl ............3x12

Dips ........................Roing bredt........................3x12

Ble det litt bedre?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...