Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal starte med PSMF nå på mandag. dette må planlegges nøye i mitt tilfelle. jeg har regnet ut i fra mine dagsmenyer (jeg har satt opp eksempler slik at jeg har alt planlagt) at jeg ikke får nok protein. skal ha 118,4 g protein per dag. tenker da at jeg kan spe på med en proteinshake, men hvilken? Jeg er ikke serlig fan av disse shakene fordi jeg ikke liker å blande med vann. vil helst blande med skummet eller ekstra lett melk. har herbalife shaker her hjemme, men lurer på om det er for mye karbs i de. håper noen kan hjelpe meg med dette. vil så gjerne at denne dietten skal lykkes.

Fortsetter under...

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste) | Fitnessbloggen Forum

Her er det 190 sider med spm og svar, og er temmelig sikker på at det spm er besvart der minst 30 ganger. Bruk et proteintilskudd emd lite fett og karb, men hadde anbefalt deg og fått så mye som mulig gjennom fast føde på PSMF.

118,4 g proteiner høres lite ut, med mindre du er minnie mee som meg! Hvis du lager deg en profil på diett.no så kan du sjekke at tallene stemmer overens med at du skal ha ca 2,5 ganger ønsket kroppsvekt i proteiner, maks 20 g fett og maks 20 g karbs. Husk å ta omega-3:) Ellers stemmer det som robin skriver at den tråden er full av nyttige spørsmål og svar!

Gjest Ukjent666
Jeg skal starte med PSMF nå på mandag. dette må planlegges nøye i mitt tilfelle. jeg har regnet ut i fra mine dagsmenyer (jeg har satt opp eksempler slik at jeg har alt planlagt) at jeg ikke får nok protein. skal ha 118,4 g protein per dag. tenker da at jeg kan spe på med en proteinshake, men hvilken? Jeg er ikke serlig fan av disse shakene fordi jeg ikke liker å blande med vann. vil helst blande med skummet eller ekstra lett melk. har herbalife shaker her hjemme, men lurer på om det er for mye karbs i de. håper noen kan hjelpe meg med dette. vil så gjerne at denne dietten skal lykkes.

Vil du veie ca 47kg?-_- er du 1,50m høy eller noe sånt?:) hehe!

Som JHudson sa: Bare å finne en proteinshake som passer inn i ditt daglige innkta(20fett,20karb);) Så har du fikset biffen.. 118gram protein er ikke så mye i kjøtt heller:) Så her kan man jo også prøve å jobbe litt med mentaliteten?:) Evt?

Er bare å sjekke alle internettsider siden proteipulver på innhold;)

ps. Du må nok desverre droppe melken.... For mye karbs i den....

KAnskje jeg har misforstått, men jeg synes det sto i artikkelen om PSMF at man skulle spise 2,0g/kg, altså 2 gr per kg av den målvekten du har satt deg. min målvekt er 59 kg. da blir det 118 g proteiner. eller? jeg er 163 cm høy foresten.

Jeg vet jo at dette forumet inneholder 190 sider med info, men jeg tenkte det gikk raskere å bare spørre.

Gjest Ukjent666
KAnskje jeg har misforstått, men jeg synes det sto i artikkelen om PSMF at man skulle spise 2,0g/kg, altså 2 gr per kg av den målvekten du har satt deg. min målvekt er 59 kg. da blir det 118 g proteiner. eller? jeg er 163 cm høy foresten.

Jeg vet jo at dette forumet inneholder 190 sider med info, men jeg tenkte det gikk raskere å bare spørre.

Det har egentlig blitt lagd noen lettere "regler/retningslinjer" ila tiden siden artikkelen kom ut, hehe. Du kan nok følge artikkelen også men men...

Retningslinjer som er enkle, råe og fungerer!

Per dag:

20gram karbohydrater maks

20gram fett+essensielle fettstyrer

2,5gram protein X med ønsket kroppsvekt=147,5gram proteiner!

= Enkle retningslinjer, som fungerer! Men om du vil mer følge artikkelen eller disse retningslinjene som har blitt. Det er jo opp til deg. Jeg følger ihvertfall retningslinjene, !Veldig enkle å forholde seg til og det fungerer!

Annonse

puuh.. da må jeg visst spise mye kjøtt. jeg som er vant til å telle kcalorier er ikke så vant til å være så mett hele tiden :p kjemper for å klare å spise opp maten jeg har tilberedt! :)

Det kan være en ide å kjøpe noe proteinpulver da, så slipper du så mye kjøtt/kylling. Anbefaler Myoprotein om du er kresen på smak. Denne smaker godt, selv om du blander ut i vann. Ellers så har du fleste proteinpulver et veldig lavt innhold av karbo og fett. Sjekk næringsinnhold før du kjøper, og prøv å finn noe med lite karb/fett, så bør du være safe!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...