nodaysoff Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Hei er som sikkert alle ser ny bruker.... Jeg har vert mye rundt å lest osv. på ulike dietter å tidligere tatt av en go del men på en diett som mange eller gjerne alle her inne er uenig i. Kjørte 3 måltid til dagen gikk ned 15kg på 3 mnd tid....forsåvidt veldig fornøyd med det men så kom kyssesyken å her er jeg 9 snart 10 måneder etter å 15kg i + igjen...... Stats : Alder:22år Høyde:193 Vekt:105-106kg fettprosent:21 % Total muskelmasse : 79,90kg (body analyse etter 9mnd sofa/senge værende) Forbrenning hviledager: 2845kcal Var helt oppi 111kg før jeg våknet litt til å kjørte 3 måltider til dagen å er nede i 105-106kg igjen. Det som er spm. mitt å ønske mitt er å få satt opp en diett som jeg kan følge slavisk...5-6 måltider til dagen (om noen vet om noen eksperter som tar noen kroner for å sette opp eller du selv er god etc. så er jeg villig til å betale) målet mitt er å komme ned til 93-95kg åsså begynne å trene hardere styrke, for tingen er at etter kyssesyken har jeg vanskeligheter for å kjøre hard cardio kan ikke løpe etc. det jeg gjør er å gå på mølla i en 15min oppover bakke i rask gange. det å kjerne muskulatur øvelser å mage øvelser er foreløbig alt jeg mestrer.....Tingen med dietten er å ungå mest mulig sult følese (no pain no gain selvfølgelig) men på en annen måte en min tidligere diett.... Har bcaa, kreatin mono hydrat, orange triad multi vit. Rent Glutamin, udos olje å protein pulver for hånd så dette kan og tas med i dietten......Setter sinnsykt stor på svar tips o.l Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12233-hjelp-til-diett/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citius Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Ett godt tips er å prøve å lese seg opp på dette selv. Da vet du hva som er bra å spise og da er det ofte lettere å følge dietten. Prøv og sett opp noen matplaner på diett.no . Så poster du dem her, så kan vi hjelpe deg på veien. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12233-hjelp-til-diett/#findComment-474279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
02-snapper Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 ja - sett opp en "forslagsplan" selv - da er det lettere å komme med tilbakemeldinger og innspill =) Da får du også med matvarer som du selv liker Men generelt - proteiner i hvert måltid: økter metthetsfølelsen. - mindre karbohydrater og heller økt andel grønnsaker og protein - sunne fettsyrer: nøtter, fisk, sunne oljer o.l - REN mat: egg, kjøtt, fileter (ikke farseprodukter som kjøttkaker, pølser o.l) - lavere energitetthet: Mindre mengder saus/oljer/smør/ost o.l Og heller mat som gir mye volum på færre kalorier. F.eks kan du vurdere 1 boks kesam (mager) med litt havregrun og proteinpulver i til frokost, middagsrester i en salat til lunsj, wok til middag (variere grønnsakstyper og fisk/kjøtt..kan wokke mye uten å gå lei. og det er genialt rent kalorimessig!), omelett av 2 egg + hviter og eventulet litt skinke og ost til kvelds?! og mellommåltider om du føler det blir nødvendig - skyr, frukt + yoghurt (uten sukker - ikke noe god morgen -yoghurt sukkerbombe), proteinshake, cottage cheese, osv Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12233-hjelp-til-diett/#findComment-474295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nodaysoff Skrevet 15. september 2012 Forfatter Del Skrevet 15. september 2012 jo takker for svar sånn helt ut av det blå hadde jeg sett for meg noe alla : Frokost : kesam mager m/ fun light bringebær saft i + gjerne en proteinshake å noe glutamin + multivitaminer å udos. Lunsj: 100g kylling el. tunfisk + 100g grønssaker.... Middag etter trening : 150g kjøtt biff,kylling, fisk osv. 150g grønssaker....Proteinshake + BCAA? eventuelt kreatin.... Kvelds omelett som nevnt over 2-3 egg + 2 hviter.....+ kesam mager igjen eller kasein protein shake....for noe trege proteiner.... Men sånn røflige hvor mange kalorier lander dette på ? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12233-hjelp-til-diett/#findComment-474664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
02-snapper Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 jo takker for svar sånn helt ut av det blå hadde jeg sett for meg noe alla : Frokost : kesam mager m/ fun light bringebær saft i + gjerne en proteinshake å noe glutamin + multivitaminer å udos. Lunsj: 100g kylling el. tunfisk + 100g grønssaker.... Middag etter trening : 150g kjøtt biff,kylling, fisk osv. 150g grønssaker....Proteinshake + BCAA? eventuelt kreatin.... Kvelds omelett som nevnt over 2-3 egg + 2 hviter.....+ kesam mager igjen eller kasein protein shake....for noe trege proteiner.... Men sånn røflige hvor mange kalorier lander dette på ? logg det inn på diett.no =) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12233-hjelp-til-diett/#findComment-474687 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.