Gå til innhold

Massasje


Deportista

Anbefalte innlegg

Hva slags type massasje er best for støle muskler, få vekk avfallsstoffer etc. og bør dette i såfall gjøres umiddelbart etter trening for å få best effekt? har det noe særlig effekt?

Er også intressert i tips til noen gode massører i Oslo-området.

Har bare forsøkt triggerpunktmassasje en gang, men da fikk jeg mer vondt i kroppen enn noengang :mellow:

jo...også aromaterapi en gang, men det føltes litt dillete og etter jeg hadde spurt om hun kunne ta litt hardere 3 ganger! så begynte jeg å føle meg litt pervers ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg ville gitt musklene en dag på å roe seg etter treningen, før jeg gikk til massør. Når det er sagt, er massasje ypperlig for å få vekk slaggstoffer som har samlet seg opp i vevet, og for å løsne opp muskelknuter.

Generelt mener jeg det er viktig at en massasje både får igang blodsirkulasjonen, og behandler muskelknuter som har festet seg eller er i ferd med å danne seg. Som massør pleier jeg å kombinere ulike teknikker, da dette viser seg å ha best effekt. Jeg kombinerer blant annet lymfedrenasje, trykkpunkter og knaing.

En massasje som er "for dillete" har liten eller ingen effekt, og en triggerpunktmassasje som blir for intens kan skape uønsket irritasjon - som du tydeligvis har erfart. Sørg derfor for å gå til en massør som hører på dine innspill, og gjerne en du har hørt noe positivt om så du vet du er i trygge hender.

Det er ikke uvanlig at musklene kan virke litt stive og støle etter en massasje, og hodepine kan forekomme som en del av prosessen, før du blir bedre. Er du plaget med hodepine fra før, så si ifra til behandleren, slik at hun eller han kan begynne noe mer forsiktig ved din første behandling for så å øke intensiteten - da vil du vanligvis ikke få betydelige plager.

Ett annet godt tips er at du drikker rikelig med rent vann etter behandlingen, slik at cellene kan fornye og rense seg ved at blod- og lymfesystemet får nok væske. Planlegg også behandlingen slik at du kan slappe av mest mulig resten av dagen.

Har du lyst til å prøve en massasje hos meg, må du selvsagt gjerne ta kontakt. Mer info finner du på min Facebook gruppe: Massasje

Mvh MarieL. Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gitt musklene en dag på å roe seg etter treningen, før jeg gikk til massør. Når det er sagt, er massasje ypperlig for å få vekk slaggstoffer som har samlet seg opp i vevet, og for å løsne opp muskelknuter.

Generelt mener jeg det er viktig at en massasje både får igang blodsirkulasjonen, og behandler muskelknuter som har festet seg eller er i ferd med å danne seg. Som massør pleier jeg å kombinere ulike teknikker, da dette viser seg å ha best effekt. Jeg kombinerer blant annet lymfedrenasje, trykkpunkter og knaing.

En massasje som er "for dillete" har liten eller ingen effekt, og en triggerpunktmassasje som blir for intens kan skape uønsket irritasjon - som du tydeligvis har erfart. Sørg derfor for å gå til en massør som hører på dine innspill, og gjerne en du har hørt noe positivt om så du vet du er i trygge hender.

Det er ikke uvanlig at musklene kan virke litt stive og støle etter en massasje, og hodepine kan forekomme som en del av prosessen, før du blir bedre. Er du plaget med hodepine fra før, så si ifra til behandleren, slik at hun eller han kan begynne noe mer forsiktig ved din første behandling for så å øke intensiteten - da vil du vanligvis ikke få betydelige plager.

Ett annet godt tips er at du drikker rikelig med rent vann etter behandlingen, slik at cellene kan fornye og rense seg ved at blod- og lymfesystemet får nok væske. Planlegg også behandlingen slik at du kan slappe av mest mulig resten av dagen.

Har du lyst til å prøve en massasje hos meg, må du selvsagt gjerne ta kontakt. Mer info finner du på min Facebook gruppe: Massasje

Mvh MarieL. Johansen

Takk for flotte opplysninger. Sjekker facebook-gruppen din nå :) og spurte om å bli medlem nå ....og da er jeg blitt medlem:) Tar kontakt i begynnelsen av februar. Så flink du er til å ta bilder forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...