Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst å gå ca 4 -5 kilo ned i vekt. Men er litt usikker på hvor mange kalorier jeg skal innta på daglig basis, det er jo så mange forskjellige meninger ute at en blir helt forvirra.

Jeg er 168 cm høy og veier nå rundt 64kg ( give or take). Aktivitetsmessig ligger jeg på rundt 3 - 4 økter i uken , med enten spinning eller styrke.

Håper noen kan hjelpe meg:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12088-antall-kcal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å rett og slett redusere det du spiser per nå med ca 4-500 kalorier og se hva det fører med seg?! =) Dersom vekten din er noe lunne stabil nå - så ligger du trolig rundt vedlikeholdsnivå, og da er det såpass lett at du kun fjerner 100 kcal fra hvert måltid så havner du i underskudd, Dette gjør du lett ved å benytte mindre mengder smør/saus/olje/ost, unngå flytende kalorier (saft, juice, brus, melk), og velge generelt litt "lurere" hver dag - altså skyr framfor godmorgen-yoghurt, yoplait 0,0% yoghurt framfor Tine Nyt yoghurt, mager kesam framfor rømme, kokt skinke framfor salami, karboadedeig framfor kjøttdeig ogsåvidere... =)

Mer grønnsaker --> mettende og kcalfattig

mer protein (fra magre kilder) --> egg(eggehviter!), fisk, kjøtt (helt rene fileter/ikke farseprodukt), magre meieriprodukter,

grov-karbo --> byggris, rugbrød, fullkornsbrød osv..

sunne fettsyrer (i begrenset mengde) --> nøtter, olivenolje, avocado, fisk

istedefor saus kan du f.eks prøve å bruke salsa, hermetiske tomater +krydder, steke wok med litt edik o.l

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12088-antall-kcal/#findComment-468954
Del på andre sider

Problemet er at jeg sånn ca ligger på rundt (ca)1500 kcal daglig, men d hjelper visst ikke stort på vekten:( Spiser knekkebrød istedet for brød,kuttet pasta betraktelig (må ha det av og til;)),drikker vann eller fun saft, spiser cottage cheese, salat med kylling el skinke til lunsj osv, og middag med kjøtt og grønnasker, og en lite dæsh ris. Skeier ut med litt sjokolade eller popcorn i helgen, men ikke for mye.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12088-antall-kcal/#findComment-469137
Del på andre sider

Ikke for at jeg mistror deg, men kanhende utskeiing i helgene er verre enn du tror og at det er det som er problemet. Jeg har holdt på med slanking i evigheter og gjort alle feilene selv. En av de verste er å spise for lite slik at når man skal skeie ut LITT tar det helt av.

Nå spiser jeg nesten 2000 kcal i døgnet (var faktisk vanskelig å presse i seg såpass mye i starten, men man venner seg :) )

Det jeg gjør nå, som fungerer for meg, og har gjort det lenger enn mye annet som er prøvd: Skrev inn mine data på RYP (tn.no) og følger slavisk hva det står at jeg skal ha av fett, protein og karbo. Nesten hver kveld setter jeg meg ned og planlegger hva jeg skal spise hele dagen etter. Er jeg sulten og skal velge mat så overdriver jeg nesten alltid. Jeg veier og måler før alle måltider. Dette må jeg gjøre, øyemålet mitt er altfor raust har jeg funnet ut:)

Det er slitsomt - særlig i starten - men jeg har ikke hatt lyst på noe "møkkamat" på ukevis og jeg ser forskjellen i speilet. Anbefaler at du gjør det samme. Antagelig burde du spise litt flere kalorier og planlegge i forveien så du slipper å velge noe i farta du og:)

Ønsker deg lykke til. Håper du når målet ditt:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12088-antall-kcal/#findComment-469192
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...