Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har et spm ang det treningsprogrammet for nybegynnere.

Når uke 2 kom, så falt jeg litt ut. "du kan øke til 2 sett per øvelse, det vil si 2 hovedsett ETTER at du har tatt de 1-2 settene med oppvarming. Vekta i sett 2 velger du ut fra hvor mange reps du klarte på sett 1. " I eksemplet tar h*n tyngst i det første settet, og i det andre settet blit det fler reps men lettere vekter? Om dere skjønner hva jeg mener :s? Kan noen forklare litt enklere? hehe

Og dette eksemplet fant jeg litt lengre ned, så dette skal jeg følge..

Et eksempel:

Uke1 og uke2: 12-15 x 2

Uke3 og uke4: 09-12 x 3

Uke5 og uke6: 06-09 x 3-4

Uke7 og uke8: 04-06 x 4-5

Fortsetter under...

Jeg har et spm ang det treningsprogrammet for nybegynnere.

Når uke 2 kom, så falt jeg litt ut. "du kan øke til 2 sett per øvelse, det vil si 2 hovedsett ETTER at du har tatt de 1-2 settene med oppvarming. Vekta i sett 2 velger du ut fra hvor mange reps du klarte på sett 1. " I eksemplet tar h*n tyngst i det første settet, og i det andre settet blit det fler reps men lettere vekter? Om dere skjønner hva jeg mener :s? Kan noen forklare litt enklere? hehe

Og dette eksemplet fant jeg litt lengre ned, så dette skal jeg følge..

Et eksempel:

Uke1 og uke2: 12-15 x 2

Uke3 og uke4: 09-12 x 3

Uke5 og uke6: 06-09 x 3-4

Uke7 og uke8: 04-06 x 4-5

Poenget her er at dersom målet er å ha 10-12 reps i skulderpress, så tar du for eksempel 7 reps på det første settet. Det betyr at du må ta av litt vekte i neste sett før å klara fleire reps. Dersom du klara 10 reps i første sett, og 9 i det 2. så har det ingenting å sei, for du har brukt opp mesteparten av krafta di i det første settet:)

Hei :)

Jeg er 1.64m høy og veier 52 kg. Jeg er fornøyd med kroppen min, men føler at lårene ødelegger litt. Jeg har ikke STORE lår, men de subber mot hverandre noe jeg ikke trives så godt med. Har ikke så veldig mye kunnskap på dette området, så tenkte kanskje noen av dere kunne hjelpe meg! Hva må til? Hard styrketrening eller må jeg slanke meg? Vet at det ikke er mulig og punktslanke, så trenger noen tips!

Takk for alle svar!

nok ned i fettprosent, men er også lurt å kjøre litt volum på bein ;) gjerne i 12-15 reps område(tungt) ettersom beina brukes så og si heletiden så trenger de mer volum for å vokse. jeg har hatt gode økninger med det rep antallet. Det kan variere litt fra person til person. Viktigste er store øvelser som markløft og knebøy der beina kan jobbe dynamisk med tung belastning, og du blir sterk i funskjonelle bevegelses baner. mark og bøy kan du kjøre med lavere reps, men kan funke greit med et høyere antall, juster i henhold til mål. Ellers er det bare å smelle med flere supplerings øvelser, ikke overdriv med sett og øvelser. Vil du har flere øvelser så ikke ha så mange settt på hver før det virkelig er nødvendig. Har du få øvelser kan du ha mer sett på de. masse gode tips her oppe og. Vil du gå ned i fettprosent så må du ordne på kostholdet. abs are made in the kitchen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...