Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på om det er stor forskjell på innholdet av peppermakrell( hva er innholdet av proteiner og karbs egentlig) i ferskvaredisken, og stabburets peppermakrell på boks. Peppermakrellen i ferskvaredisken er jo mye billigere. Fattig student vettu, men veit at stabburets peppermakrell kom bra ut i test.

Kan man ha peppermakrellen i ferskvaredisken som et hovedpålegg til lunch?

Tenkte å gå ned litt i fettprosenten

Fortsetter under...

Skrevet
  "morx skrev:
Bare lurer på om det er stor forskjell på innholdet av peppermakrell( hva er innholdet av proteiner og karbs egentlig) i ferskvaredisken, og stabburets peppermakrell på boks. Peppermakrellen i ferskvaredisken er jo mye billigere. Fattig student vettu, men veit at stabburets peppermakrell kom bra ut i test.

Kan man ha peppermakrellen i ferskvaredisken som et hovedpålegg til lunch?

Tenkte å gå ned litt i fettprosenten

tror det vakuumpakka er et bedre alternativ enn den hermetiske. Den i boks ligger dynka i en putt av olje - ikke ser den ut som fisk heller... den ser udelikat ut! Vakuumpakka makrell ligger ikke å flyter i olje, og den ser mye mer delikat ut. Det er jo ren fisk - bare at den er røkt..! Mye proteiner, sunne fettsyrer, null kabs. Go for it!

Skrevet
  "Indiska skrev:
Jeg spiser peppermakrell mer eller mindre hver dag av den typen fra ferskvare.

Ingen karbohydrater, ca 250kcal pr 100g (jeg finregner ikke...), protein ligger vel på 18-20 et sted tror jeg.

Takker:) digg, da er det mer proteiner enn stabburs makrell i tomat :)

"02-snapper skrev:
tror det vakuumpakka er et bedre alternativ enn den hermetiske. Den i boks ligger dynka i en putt av olje - ikke ser den ut som fisk heller... den ser udelikat ut! Vakuumpakka makrell ligger ikke å flyter i olje, og den ser mye mer delikat ut. Det er jo ren fisk - bare at den er røkt..! Mye proteiner, sunne fettsyrer, null kabs. Go for it!

Mente egentlig den som er rett fra ferskvaredisken som ikke er vakumpakka eller ligger i olje. Er vel røkt tror jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...