Gelica Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Nå er det ikke mange kiloene det er snakk om at jeg skal ned i vekt, så jeg lurer på skal jeg velge en lavkarbodiett eller skal jeg bli flinkere i matveien og heller spise "normalt" Målet mitt er ned 5 kg å stramme opp hele kroppen. Jeg trener tre ganger i uken styrke og kondisjon og har blitt mer bevist på hva jeg spiser og hvor mye jeg spiser. Har kuttet ned på brød, da jeg spiste brød stort sett til lunsj og kvelds tidligere. Spiser heller grove knekkebrød (wasa husmann) og kanskje en brødskive en gang i løpet av uka. Er dette et greit alternativ om man vil kutte litt ned på karbohydrater og hjelper det noe og bytte ut brød med knekkebrød i det hele tatt? Jeg spiser youghurt med havregryn eller havregrøt, salater, grove knekkebrød, vanlig middag med litt potet og biff/svin//kylling/fisk og nakkekoteletter, men det er bare en sjelden gang. Grønnsaker eller salat, litt saus om det er det til, drikker lettmelk, vann, farris og tomatjuice også blir det litt vin i helgene.... ;-) Før spiste jeg til jeg var veldig mett, men nå forsøker jeg å begrense meg å spiser heller mer av salat og grønnsaker om jeg er mer sulten enn å hente en posjon til. Til dere som har litt erfaring: Bør jeg gå over på ren lavkarbo eller bør jeg klare å gå ned 5 kg til desember om jeg holder den treningen og matveien jeg har til nå? Takker så mye for svar og tips. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11688-lavkarbo-eller-vanlig-mat-n%C3%A5r-man-vil-ned-5-kg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linjemannen Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Skal du i bryllup og inn i en kjole, så er lavkarbo en kjapp og god løsning - men du fyker like fort opp igjen etter bryllupet om du går tilbake på "vanlig" kost. Er det fem kg med fettmasse som skal bort, så er det ganske mye. Da bør du faktisk legge opp en strategi som er gjennomtenkt. Det kan være lavkarbo eller lav-kalori - alt ettersom hva du tenker at du kan trives best med. Det beste sjakktrekket er å legge opp til et kosthold som du kan trives med resten av livet - et balansert kosthold som ivaretar både næringsbehov og nytelsesbehovet som knyttes til mat. Etter min mening vil det være en god investering for deg å dette deg ned med diett.no og bruke noen timer på å leke med kalkulatorene der. Regne ut hvor mye kalorier du får i deg om du velger den eller den middagen, lunsjen osv... Til syvende og sist så er det et spørsmål om hvor mye du får i deg av kalorier og hvor mange av dem du forbruker som bestemmer om du går opp eller ned i vekt. STRONG DAD og LiveFailLearn 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11688-lavkarbo-eller-vanlig-mat-n%C3%A5r-man-vil-ned-5-kg/#findComment-452673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.