Gå til innhold

Anbefalte innlegg

*saksa fra loggboka mi*

Sooo people! Her er greia:

Jeg har fått en gratis (:joyful:) handletur på butikken (tenker hovedsaklig matbutikken, men annet kan også vurderes). Holder på å skrive handleliste, men trenger hjelp! Problemet er at jeg akkurat har flyttet inn på hybel, hvor jeg har fått én hylle (som blir overraskende fort altfor full) i kjøleskapet, og ca en halv skuff i fryseren (2,5 skuffer på 5 personer...). Så tenkte vel i hovedsak å hamstre tørrvarer og annet som ikke trenger å være i frys/kjøleskap. What to buy? Har ellers ikke sånn supergod oppbevaringsplass.

Fortsetter under...

Du kan jo kjøpe endel karbonadedeig/kyllingfilet/kyllingkjøttdeig og fjerne dem fra originalemballasjen, legge dem i en frysepose og merke med dato! Da sparer du jo inn plass på det! :) Og sånn utenom Cottage Cheese og Kesam (jaja, kjøleskapshyllen...), så ville jeg kanskje kjøpt hermetiske bønner, lavkarbobrød (sånn pose som man baker selv?), mais, hakkede tomater, soyasaus, erter... Er sikkert masse mer, men du ser jo det i hermetikkhylla. Kikke litt i bakeavdelingen også, kanskje?

Er jo kjipt hvis man får handle så masse man vil nesten, også har man ikke plass til det :p Heldig er du iallefall! :)

Ja, kjempe kjipt å ikke ha plass :/ Men skal nok få svidd av noen lapper uten problemer. Om jeg så bruker mest på ting som kan stå i skap/på rommet så sparer jeg jo mye på det, selvom jeg må kjøpe kjøtt/fisk/meieriprodukter selv senere.

Takk for tips alle sammen, bare å komme med flere. Jeg skal handle på fredag tenker jeg!

(det er vel snakk om innen rimelighetens grenser, men kan kjøpe inn mat for et par uker liksom)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...