WorkoutPrinsess Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Heii:happy: Jeg er litt grønn når det kommer til styrke trening:( Jeg ønsker og øke i muskel masse og styrke, og trener idag et opplegg jeg ikke føler er det beste! varierer mellom ben og armer annenhver dag, men legger til litt mage og rygg ettersom.... rygg øvelser har jeg ingen opplegg på og mage går greit.. men kunne ønske noen kunne hjulpet meg med å sette opp et opplegg evt 2-3 split? jeg begynner på skole til uka, så det blir trening på morran, jobb på dagtid og skole på kvelden.. planen er og trene tir,ons,tor,fre. men må nesten se ann hva jeg orker:banghead: Noen som kan hjelpe meg? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11486-styrke-program/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredrik Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Hei, Christin, og velkommen! Det høres ikke ut som om opplegget ditt er optimalt ut. Hvis du ønsker å trene mandag, tirsdag, torsdag og fredag vil en tosplitt med to gjennomkjøringer i uka være hensiktsmessig. For å kunne fordele øvelsene utover slik at du presterer best mulig vil jeg personlige anbefale deg en såkalt push/pull-split. Det vil si at du på mandag og torsdag tar pressøvelser, og tirsdag og fredag består av draøvelser. Eksempel pressøvelser (som jeg liker og mener er viktige) kan være: Knebøy (ben, kjerne, rumpe) Benkpress m/stang eller manualer (bryst, triceps) Skulderpress/overhead press (triceps, skuldre) Draøvelser: Markløft (ben, kjerne, rygg) Stangroing (rygg) Chins/nedtrekk (rygg) Facepull (skuldre) Et annet alternativ er en splitt basert på over- og underkropp. En tosplitt er fine saker, men min mening er at om du er usikker på om du klarer å gjennomføre øktene som du skal, så ville jeg heller gått ned til tre økter i uka, med et greit nybegynnerprogram som kjører gjennom hele kroppen hver gang. Enkelte på forumet her er nok uenige med meg om at det er det beste, men jeg synes RYP ( Tech Nutrition er et godt program for de som er litt ferske og trenger å komme inn i en rutine. Det er enkelt, og du får det som en app til iphone og ipod touch, og det regner ut alt for deg. Eventuelt så har vi på Fitnessbloggen et treningsprogram for nybegynnere som er godt begrunnet, og inneholder forklaringer på øvelser etc. Det finner du her: Treningsprogram for nybegynnere - Fitnessbloggen Kristin Charm og WorkoutPrinsess 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11486-styrke-program/#findComment-444741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.