Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har en meget stillsittende kontorjobb så prøver å få trent litt innimellom. Har derfor gått til innkjøp av BCAA Mega Caps, Creatine Monohydrate, Whey-100 og Anabolic ZMA. Jeg var kanskje litt ivrig på Gymgrossisten.com, og lurer på om jeg egentlig trenger alt dette? Proteinet er greit for det tar jeg uansett, men kan det bli for mye om jeg (hvis jeg følger anbefalt dosering) tar 2 kapsler BCAA før frokost, før trening og enda to før sengetid, samtidig som jeg drikker kreatin 3 ganger om dagen, pluss tar protein før og etter trening og avslutter med 2 kapsler ZMA? Noen her som har denne "menyen" daglig?

Er forresten 1.81 høy, veier 80 kg og har ikke særlig med fett eller muskler egentlig, siden kroppen ligner mer på en langdistanseløpers kropp (lange tynne bein:D). Kan også nevne at jeg også vil ha opp energinivået, er ofte trøtt hvis jeg trener mye, og siden jeg tilhører de som ikke tåler koffein så er kaffe og lignende utelukket. Vil noe av det jeg har kjøpt hjelpe på energinivået?

Takker for alle innspill, hilsen en som skal ta treninga til et nytt nivå:D

Fortsetter under...

1: er et vanedyr så det daglige kostholdet er omtrent sånn:

Frokost ca 07.30 - to grove brødskiver med krydderskinke og majones på

Lunsj 10.30 - 4 grove brødskiver med makrell i tomat/rekeost

Mellommåltid ca 14.00 - 4 grove brødskiver med skinke eller lignende

Trening ca halv fem

Middag - oftes stekt kyllingfilet med noe grønt til og ris

Prøver å bytte ut all brødet med noe annet, men stort sett er brød det jeg blir mest mett på og som er mest praktisk å lage til, i tillegg til å være billigst.

I utgangspunktet så lurer jeg på om jeg trygt kan spise alle de kosttilskuddstinga, eller er det noe jeg bør være forsiktig med? Vil jo ikke forgifte meg ihjel eller noe sånt?:D

Sikkert mye penger ut av vinduet, men varene er jo fortsatt uåpnet ;)

Om du tar proteinshake før og etter trening, er det ingen vits å bruke opp BCAA kapslene da, ettersom Whey-100en er full av det. Smør på flesk. Samme er egentlig BCAA smør på flesk om du ellers spiser proteinrik mat jevnt og trutt igjennom dagen, samt supplerer med pulver.

Kreatinen kan du ta èn gang per dag, og da 5g, det holder og varer lengre.

Videre ser jeg ikke poeng i å bruke mer penger på whey-100 vs whey-80 så fremst du ikke er på en streng diett. Penger spart.

Og ZMA? vell, noen raporterer bedre søvn og mindre tilbøyelighet for kramper, men igjen, en variert kost dekker dette.

Så hadde jeg vært deg? Whey-80 + Kreatin Monohydrate. (BCAA ved fasteperioder, eller streng lav-karbo)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...