Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 161 og veier rundt 51 kg, vil si jeg er slank men har foreløbig null muskler. Mitt største fokus/problem er magen! når jeg strammer den er den i grunnen flat, flat nok til at jeg er fornøyd, men når jeg slapper av ser jeg ut som jeg er 4 månder på vei :p den står rett ut rett å slett, ikke kjukk og valkete, men helt rund nesten (n)

Det jeg lurer på da, vil det hjelpe å bare trene styrke eller må jeg fortsatt ned i fettprosent? Er det fettprosenten som lager den så stor? :p

Kan jo legge til at jeg har vært gravid to ganger og har spaltede magemuskler :(

Tusen takk til alle som vil svare!! :D

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11268-flat-mage-skj%C3%B8nner-ikke-helt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ukjent666
Jeg er 161 og veier rundt 51 kg, vil si jeg er slank men har foreløbig null muskler. Mitt største fokus/problem er magen! når jeg strammer den er den i grunnen flat, flat nok til at jeg er fornøyd, men når jeg slapper av ser jeg ut som jeg er 4 månder på vei :p den står rett ut rett å slett, ikke kjukk og valkete, men helt rund nesten (n)

Det jeg lurer på da, vil det hjelpe å bare trene styrke eller må jeg fortsatt ned i fettprosent? Er det fettprosenten som lager den så stor? :p

Kan jo legge til at jeg har vært gravid to ganger og har spaltede magemuskler :(

Tusen takk til alle som vil svare!! :D

Kan være: For høy fett%, for mye vann(karbohydrater som fyller/gjør det oppblåst) eller noe av det de andre snakker om! Så er bare å teste med lavkarbo, drikke mye vann...Osv!

Noe av grunnen kan nok være at musklene er spaltet. Eller noe av det som allerede er nevnt over her.

Men du kan prøve å trene de opp med noen av disse øvelsene?

Disse mageøvelsene gir best effekt - Fitnessbloggen

Dette er den mest effektive mageøvelsen - Fitnessbloggen

Situps og andre mageøvelser har ingen effekt på magefettet - Fitnessbloggen

Spaltede magemuskler kan fikses. Noen blir bedre med trening, men det kan ta lang tid, andre må dessverre inn til kirurgi for å få de fikset om man vil det.

Magen min var også mer "kvapsete" etter fødsel og før jeg begynte å trene. Ingen spaltede muskler her, men svak kjernemusklatur. Den har blitt mye bedre med trening. Jeg trener så å si aldri mageøvelser, men jeg trener en del markløft og knbøy som styrker kjernen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...