Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter en stund på diett, for å bli kvitt overflødig fett, er jeg nå klar for skikkelig styrketrening.

Har lest her på fitnessbloggen at for å få markerte muskler er det viktig med få repetisjoner og tunge vekter. Kan jeg klare dette hjemme uten treningsstudio?

Noen som har eksempel på styrkeøvelser som jeg kan trene hjemme, og samtidig klare å øke vekten jeg tar?

Er nokså fersk innen styrketrening, men jeg vil helst trene hele kroppen 3 ganger i uken.

Hadde blitt glad for veiledning :D

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11181-kan-jeg-klare-bygge-muskler-hjemme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Etter en stund på diett, for å bli kvitt overflødig fett, er jeg nå klar for skikkelig styrketrening.

Har lest her på fitnessbloggen at for å få markerte muskler er det viktig med få repetisjoner og tunge vekter. Kan jeg klare dette hjemme uten treningsstudio?

Noen som har eksempel på styrkeøvelser som jeg kan trene hjemme, og samtidig klare å øke vekten jeg tar?

Er nokså fersk innen styrketrening, men jeg vil helst trene hele kroppen 3 ganger i uken.

Hadde blitt glad for veiledning :D

Ja, det går. En liten investering kreves for å gjøre det litt lettere. Har du en ryggsekk hjemme (fjellsekk som tåler en del vekt)?

Ta noen plastikkposer og fyll dem med steiner eller sand. Bruk helst to poser per vekt du lager. Knyt dem skikkelig igjen og teip med gaffateip. Vei og merk posene med hvor mye de veier. Legg vektposene i sekken etter motstandsønske. Nå har du en regulerbar vekt du kan bruke.

Forslag på program.

Oppvarming - hoppetau/jogging/sykling

A

Utfall/bulgarske utfall - 3x5

Armhevinger eller gulvpress - 3x5

Stående roing - 3x5

B

Utfall/bulgarske utfall - 3x5

Skulderpress/armhevinger med beina på en stol - 3x5

Strake markløft - 3x5

Treninger legges opp slik at du har 48 timer mellom hver økt og 72 timer hver tredje økt. (ex. trening mandag, onsdag, fredag).

Oppsettet blir da slik:

Uke 1- AxBxAxx

Uke 2 -BxAxBxx

uke3 - AxB...etc

Skriv opp hvor mye du tar og legg til 2.5 kg per økt. Etter hvert blir det kanskje 2.5 kg per uke.

Dersom du har tilgang på et tre eller turnstativ kan du også legge inn chins. Eventuelt koster ikke en chins stang så mye, så det er verdt investeringen. Om du har en egnet benk kan du også kjøre dips. Varier annen hver trening med dips og chins i tillegg til den vanlige økten.

Dette er en variasjon av SL5x5 som burde fungere til å bygge litt grunnstyrke med billig treningsutstyr. Det meste har du sikkert alt. Det er ikke perfekt, og det er begrenset hvor mye belastning en slik sekk tåler.Det finnes sikkert andre her med forslag til øvelser med kun kroppsvekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...