Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Knebøy har alltid vært noe jeg har slitt med.

Det startet med at jeg ikke klarte å komme i nærheten av parallell.

Etter en del terping på avstand mellom føtter, samt diverse tøying har jeg de siste månedene klart å få til dybden ordentlig.

Dog nå har jeg oppdaget et nytt problem.

For at jeg skal klare å komme til 90 grader eller lavere så må jeg stå litt bredere enn skuldrene mine. I tillegg så må føttene peke veldig ut til siden. Dette fører til at jeg ikke har en sjanse til å presse knea nok ut.

Hvis jeg justerer føttene til å peke mer fremover klarer jeg ikke å komme dypt nok, og hvis jeg prøver å presse meg selv ned så justerer føttene mine til den vinkelen som jeg klarer å komme ned i automatisk. Det skal sies at hælen holder samme posisjon.

Problemet gjelder uansett om jeg løfter med vekter eller bare stanga.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11032-fotproblemer-i-kneb%C3%B8y/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal stå breiere enn skulderbredde, og du skal også peke med føttene ut til siden. Initier bevegelsen i hofta, og hold knærne ut gjennom hele løftet. Tenk at du skal sette deg ned mellom knærne og ikke sette deg bakpå.. I tillegg bør du tøye opp stive punkter som hamstrings, hofte og lignende. Post film av teknikken din, misstenker at du gjør endel tekniske feil her og at dette kan rettes på ganske kjapt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...