Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Prøver meg på Ultimate Diet 2.0 av Lyle Mcdonal nå om dagen.

Fikk kjørt en prøverunde i ferien, men 1000g karber på 1,5 dag ble nesten litt i overkant.

Spiste brød, pizza, riskaker og litt seigmenn. (ifølge boken skal man ikke over 100g sukrose eller 50g fruktose, så holdt godisinntaket nede).

Noen tips til hva jeg kan spise som inneholder omtrent bare karbs eller karbs+prot?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11021-oppkarb-p%C3%A5-ud-20-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, hadde samme problem selv. Litt research viser at det meste av høykarb matvarer stort sett består av stivelse. Jeg endte opp med å spise ris og kylling, og ris og tunfisk + noe frukt. Men som mcdonald sier selv, så spiller det ikke så stor rolle hvilken type carb du tar inn så lenge totalinntaket er stort nok over 24 timersperioden.

Men det var gøyere å spise hva man vil :-)

Den største feilen man kan gjøre er å spise for mye. Enda verre blir det om det inneholder mye fruktose eller sukrose (50% fruktose). For meg fungerte det å spise litt potet, ris, baguetter o.l.

Typen karbohydrat har liten betydning over 24-36 timer – vi må først ned på rundt 8 timer før det skal ha betydning.

Den største feilen man kan gjøre er å spise for mye. Enda verre blir det om det inneholder mye fruktose eller sukrose (50% fruktose). For meg fungerte det å spise litt potet, ris, baguetter o.l.

Typen karbohydrat har liten betydning over 24-36 timer – vi må først ned på rundt 8 timer før det skal ha betydning.

Yeah, baguetter / brød tror jeg nok det blir for min del. Tror jeg skal gå for loff denne gangen og ikke grovbrød som metter mer. 1000g karb er endel, men prøver å følge UD 2.0 konseptet etter reglene så da må jeg ligge på det ca.

For meg ble det litt mye - men det kan ha noe med at jeg overvurderte fettprosenten min til å være noe lavere enn hva den var. Tror du fint kan spise 800 gram og få like god effekt.

Sikker på det? Ifølge UD2 er totalinntaket på 12-16g/kg svært viktig. Og det stemmer med min erfaring. Men det forutsetter full tømming av glukogenlagrene.

Jeg slet med å få tilstrekkelig tømming på mine 2 første runs. Hadde litt effekt, men ikke nok...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...