Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er i militæret så har fått greit med trening siden januar og har trent aktivt siste mnd og har satt opp et 5x5 program.

Målet er å bli markert og normalt bra trent, ikke diger og svær, hehe.

Mandag

5 min roing eller jogging

Benkpress i skråbenk 5x5 reps

Sittende kabelroing (Smalt grep) 5x5 reps

Dype knebøy 5x5 reps

Kabel crunches 10x3

Tirsdag

Jogging ca 1 time

Onsdag

Frontbøy 3x3 reps

Markløft 5x5 reps

Skulderpress(frittstående militærpress) 5x5 reps

Shins/pullups 5x5 reps

Planke 3 reps

Torsdag

Jogging ca 1 time

Fredag

Benkpress 5x5 reps

Sittende kabelroing (bredt grep) 5x5 reps

Knebøy 5x5 reps

Beinhev i stativ 5x5 reps

Lørdag

Roing eller sykling 30 min

Søndag

Fri

Er det noe jeg bør endre på eller fjerne evt tilføye?

Mvh. Rune : )

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10970-passer-dette-programmet-for-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Hvorfor har du valgt å sette øvelsene i den bestemte rekkefølgen? Knebøy som siste del av økten er ofte tungt. Ellers kjører du 5x5 på nesten alle, som er greit nok det, men bidrar til lite variasjon. Men det kan likevel funke.

Jeg ville likevel absolutt anbefale deg å heller gå for et ferdigoppsatt program. Det gir best resultater, og du vet mange før deg har dratt nytte av programmet. Programmer som er rettet mot en konstant progresjon er viktige, noe selvlagde programmer ofte mangler. Dersom du allikevel har veldig lyst til å lage ditt eget kan du se på denne tråden skrevet av Robert hvor du kan få noen gode tips: En enkel guide i hvordan du setter opp ditt eget program | Fitnessbloggen Forum

Takk for svar :-)

Har egentlig ikke noen grunn til å sette det opp i den rekkefølgen, ble bare sånn, Hehe :-)

Ja har vurdert å kjøre et ferdig program fremfor eget men er så mange så litt usikker på hvilke som passer. Er på et privat treningssenter så er litt begrenset med utvalgt men man har det viktigste ;-)

Tips til program taes imot med stor takk, har lest igjennom veldig mange tråder her om trenings programmer men vanskelig å vite hva jeg skal velge

Programmet du kjører kan du ikke ta æren for å ha satt opp selv.

Det ser ut som om du har tatt ugangspunkt i 5x5 i oppdatert utgave med autoregulering - Fitnessbloggen, men gjort noen småendringer.

Det er et bra program for nybegynnere, som du fint kan fortsette med. Eneste er at jeg anbefaler deg er å kjøre foroverbøying med stang, i stedet for kabelroling:) Hvorfor kjører du skråbenk i stedet for vanlig benk?

"Målet er å bli markert og normalt bra trent, ikke diger og svær, hehe."

Du blir ikke diger og svær uten å virkelig jobbe for å bli det + det tar lengre tid. Å "bekymre" seg for det er det ikke noe grunn til:p

Du spør om det kan være lurt å legge inn 1-2 løpedager for å forbrenne litt ekstra fett.

Spørsmålet her er om det faktisk vil være gunstig for deg å gå mer i ned i vekt for å nå målene dine.

Hvis avateren din er et bilde av deg, så ser deg for meg ut som om du er veldig normalvektig, og vil få mye mer ut av å KUN fokusere på å bli sterkere, bygge muskler, og ikke minst fokusere på restitusjonen. Kostholdet ditt er også viktig for å nå de målene du ønsker det.

Annonse

Har tatt utgangspunkt i 5x5 ja og lagt til litt..

Kjører vanlig benk med stang og så skråbenk med manualer ;-)

.

Ja er meg på bildet, er 186 høy og veier ca 85 kilo, veide ca 103 for 3 år siden.

Er litt vanskelig det med kostholdet da jeg er i førstegangstjeneste og spiser det vi får servert i kantina. Prøver å spise så sunt som det lar seg gjøre :-)

Noe jeg også lurer på, tjener jeg mer på å spise lite å gå i kalori underskudd eller Bør jeg spise bra sånn at jeg orker mere på trening?

Noe jeg også lurer på, tjener jeg mer på å spise lite å gå i kalori underskudd eller Bør jeg spise bra sånn at jeg orker mere på trening?

Hvis du tenker etter, så tror jeg du vet selv hva som er best.

Å kombinere førsteganstjeneste, tungt styrkeprogram og lite kalorier er ikke å anbefale.

Spis på vedlikehold, og gjerne litt mer:) Da får kroppen din nok energi til å bygge muskler!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...