Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kan man få tak i soyasaus uten sukker? :-) har startet på diett idag, og den er tydligeligvis lovlig :) og i samma slengen: er det noen som vet hvor mange riskaker eller bananer som tilsvarer 40g Karb? Jeg skjønner ikke hvordan man regner sånn..

Fortsetter under...

Gjest Jester
Skrevet

du ser hvor mange gram karb det er f.eks per 100g som står på pakken, så er det bare å regne derfra, og næringsinnholdet i banan finner du greit på nett.

Skrevet
du ser hvor mange gram karb det er f.eks per 100g som står på pakken, så er det bare å regne derfra, og næringsinnholdet i banan finner du greit på nett.

Ca 2 middels bananer (litt over 200g) eller 5 riskaker :) Bare legg en riskake på vekten og veier den 10g og har 80g karb per 100g matvare, så må du spise 8g karbx5stk riskaker=40gkarb.

Aha :) takk!

Skrevet

post-2104-14440875398448_thumb.png

Det vil si at jeg kan spise 7 riskaker for å få 40g? :sneaky:

Jeg har kjøpt min i vanlig daglivareforretning, husker dessverre ikke akkurat hvilken. Men kanskje meny eller lignende butikk med godt utvalg.

Jeg fant det på mega :-) Hikkomann eller noe i den duren!

Annonse

Skrevet

Næringsinnhold per 100g:

Energi 1646kJ (389 kcal)

Protein 7.7g

Karbo 79.6g

Fett 3.6

Hvis de veier så lite så er det bare å kjøre på med 7 stk! :D

Men er usikker på om diett er så nøyaktig, for det er jo nærmere din beregning på 80g, hvor dvs. 5 stk.

En veide 7g

Skrevet
Hihi, mye nytt å lære når man er på diett, Emilie :roflmao: Du tar det nok fort :)

Håper virkelig det! :) Veier meg pokkern meg isbergsalat tilogmed :roflmao: Når jeg SUGER i matte itillegg så ja :unsure: Men fikk noen tips av ei annen som skal stille istad på treningssenteret :joyful:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...