Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

du ser hvor mange gram karb det er f.eks per 100g som står på pakken, så er det bare å regne derfra, og næringsinnholdet i banan finner du greit på nett.

Ca 2 middels bananer (litt over 200g) eller 5 riskaker :) Bare legg en riskake på vekten og veier den 10g og har 80g karb per 100g matvare, så må du spise 8g karbx5stk riskaker=40gkarb.

Aha :) takk!

post-2104-14440875398448_thumb.png

Det vil si at jeg kan spise 7 riskaker for å få 40g? :sneaky:

Jeg har kjøpt min i vanlig daglivareforretning, husker dessverre ikke akkurat hvilken. Men kanskje meny eller lignende butikk med godt utvalg.

Jeg fant det på mega :-) Hikkomann eller noe i den duren!

Annonse

Næringsinnhold per 100g:

Energi 1646kJ (389 kcal)

Protein 7.7g

Karbo 79.6g

Fett 3.6

Hvis de veier så lite så er det bare å kjøre på med 7 stk! :D

Men er usikker på om diett er så nøyaktig, for det er jo nærmere din beregning på 80g, hvor dvs. 5 stk.

En veide 7g

Hvis den veide 7g og du spiser 7 stk får du 49g riskaker. Med et innhold på 79,6g karbo per 100g matvare blir det 39 komma noe g karbohydrat i 7 stk. Altså 7 riskaker er korrekt :) Det er egentlig fryktelig enkelt å regne ut.. ;)

Hihi, mye nytt å lære når man er på diett, Emilie :roflmao: Du tar det nok fort :)

Håper virkelig det! :) Veier meg pokkern meg isbergsalat tilogmed :roflmao: Når jeg SUGER i matte itillegg så ja :unsure: Men fikk noen tips av ei annen som skal stille istad på treningssenteret :joyful:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...