Gå til innhold

Anbefalte innlegg

DET PERFEKTE LØFTET.....??

-
En god løfteteknikk kan hjelpe deg å gjøre store fremskritt. Om din utføring er dårlig

øker skade risikoen og målet du har satt deg om å løfte 150 kg i markløft kan du glemme...

Om du fokuserer 110 % og anstrenger deg max kommer du til å bli fornøyd med resultatet.

Etter å ha brukt fitnessbloggen flittig så har jeg disse 12 tipsene for god løfteteknikk. Ha disse

i minnet hver gang du skal løfte....

1. Prøv å visualiser deg din trening og hva du skal fokusere på et par ganger i løpet av dagen før det er tid for trening. På denne måten forbedrer du deg mentalt til å kanskje ta en ny rekord i markløft, benkpress o.l.
  2. Gå ikke rundt på treningen å fjas og rote rundt.. Du er der for å trene! Du må fokusere mentalt for å maximere ditt potensiale.
  3. Påse at stangen, låsen og benken fungerer som det skal før du begynner å løfte.
  4. Studier har vist at treningsresultatet forbedres da man hører på musikk, sa ta med deg Ipod, Iphone o.l. Og skru på full guffe av den beste musikken du vet...
  5. Se til at du er ordentlig varm før du begynner å løfte. ( Mange bra tips for oppvarming her inne på fitnessbloggen.. )
  6. Når du nærmer deg slutten av settet skal du overbevise deg selv om at du kommer til å klare alle repetisjonene du har satt deg.. Ikke gi opp!!!!
  7. Pust godt inn på hver repetisjon og stram coremuskelaturen og løft.
  8. Hold coremuskelaturen stram, men også en naturlig sving i ryggen mens du løfter.
  9. Når du kjører bryst Ikke pust ut på vei ned, vent til du er halvveis på vei opp, eller når du er på toppen. Personlige preferanser må tas hensyn til, men å la pusten gå ut på vei ned er stort sett en killer
  10. Se til at du bruker hele øvelsens rørelse omfang som den skal. På den måten aktiverer du så mange muskelfibere som mulig og veksten av musklene økes.
  11. Når det begynner å bli slitsomt under øvelsen skal du ikke kompensere med å kroke ryggen som en bro. Men feks markløft presser du rompen bak, brystet opp og se frem hele tiden. Det vil bare skade deg. Gå heller ned noen kg og gjør det riktig.
  12. Maximer muskel -og styrketilveksten med å hold deg fokusert hele tiden under øvelsene.

Gode artikler fra fitnessbloggen :

Anbefaler alle nye her inne å bruk de som har kunnskap. Spørr heller en gang for mye en en gang for lite. Husk at du skal leve i kroppen noen år til
:)
Jeg har brukt fitnessbloggen som mitt leksikon! Og jeg er forsatt i start fasen, men lærer nye ting hver dag
:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10647-det-perfekte-l%C3%B8ftet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nr 9. Puste ut før man løfter opp? Man bør vel ha buktrykk før man løfter opp?

Du har jo buktrykk da.. Du puster ut når stangen er nede og inn når du løfter. :) Jeg er ingen guru på dette, men slik jeg har lært det ;) Kan selfølgelig være at jeg har feil.. Var derfor jeg la det ut her :) For å få svar ... :D

Når man løfter stangen ned trekker mann magen full med luft (buktrykk). Holder pusten, presser opp og slipper trykket når man har kontroll på vekta.

Puster man ut når stangen er nede mister mann spenn i kroppen og løfter man tungt kommer ikke stanga opp igjen..

Når man løfter stangen ned trekker mann magen full med luft (buktrykk). Holder pusten, presser opp og slipper trykket når man har kontroll på vekta.

Puster man ut når stangen er nede mister mann spenn i kroppen og løfter man tungt kommer ikke stanga opp igjen..

Takk :) Er derfor jeg legger det ut her så jeg får andre synsvinkler og bedre forslag :) Men resten ser bra ut??

Da har jeg forandret nr 9 :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...