Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei,har trent en god stund nå 4 månder med seriøs trening uten noe serlig fremgang.. 5ganger i uken.

det er i det siste det har vert fremgang som jeg har merket fordi jeg prøver ut nye øvelser osv..

har trent som dette

mandag: triceps,brøst (mage)

tirsdag:biceps

onsdag:lår,legger,rumpe+litt jogging/kondis(mage)

torsdag: rygg

fredag: skuldre,nakke(mage)

har vert litt sløv på mage treninga og lår. men er mye bedre nå!

har ikke hatt noe super fremgang har kjørt mye 5x5 men i det siste har jeg gådd over til 8-12reps 8 er minimum repetisjon uansett øvelse,har ikke merket noe spesiell forskjell, fått litt mer tydelig biceps:)

og mistet litt fett,samt jogga litt

kan skrive ned øvelesene og vis noen vil? og laste opp bilder av meg:p

-trenger hjelp med et nytt program og kansje en ny måte og trene på istede for å bare sosebort på treninga..

-kostholds tips?

ENKLE sunne oppskrifter for mat osv..

16år, 72kg,180lav hehe:D

vil bli stor,vil trene for å bli svær å få store og tydelige muskler!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10573-3-split-eller-5-split-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye av grunnen til at du har lite fremgang er at programmet ditt ser utrolig kronglete ut. Ser at du har endret på det nå, men ingen skal ha en egen dag for biceps. Dersom du ikke har økt noe særlig i styrke så langt er masse isolasjonsøvelser bare tull.

Hva med å finne et oppsatt program, gjerne med autoregulering, som du kan følge? Som nybegynner vil du vinne mer på å trene enten en to-splitt fire ganger i uka eller et fullkroppsprogram 3-4 ganger i uka (annenhver dag), og ikke en fem-splitt, slik du gjør nå. Du gir ikke musklene dine mulighet til å vokse i særlig stor grad, fordi du ikke kjører ofte nok gjennom kroppen. Hvilke av de to kunne du aller helst tenkt deg? En splitt kan være f.eks. overkropp/underkropp.

Hvordan er kostholdet i dag? Det er alfa og omega om målet er muskelvekst. Skriv gjerne opp en typisk dag. Ta med alt og ikke lat som du spiser sunnere enn du gjør, vi er bare her for å hjelpe, ikke dømme ;)

Mye av grunnen til at du har lite fremgang er at programmet ditt ser utrolig kronglete ut. Ser at du har endret på det nå, men ingen skal ha en egen dag for biceps. Dersom du ikke har økt noe særlig i styrke så langt er masse isolasjonsøvelser bare tull.

Hva med å finne et oppsatt program, gjerne med autoregulering, som du kan følge? Som nybegynner vil du vinne mer på å trene enten en to-splitt fire ganger i uka eller et fullkroppsprogram 3-4 ganger i uka (annenhver dag), og ikke en fem-splitt, slik du gjør nå. Du gir ikke musklene dine mulighet til å vokse i særlig stor grad, fordi du ikke kjører ofte nok gjennom kroppen. Hvilke av de to kunne du aller helst tenkt deg? En splitt kan være f.eks. overkropp/underkropp.

Hvordan er kostholdet i dag? Det er alfa og omega om målet er muskelvekst. Skriv gjerne opp en typisk dag. Ta med alt og ikke lat som du spiser sunnere enn du gjør, vi er bare her for å hjelpe, ikke dømme ;)

Når du sier at man ikke kjører igjennom musklene ofte nok på en 5 split så tar du nok rimelig feil i noen tilfeller. Men det er gjerne en ting man må prøve og se hva som funker for enn selv.

Jeg ville heller aldri kjørt fullkropps 3-4 ganger i uka om målet vær å bygge muskler.

Man må skille mellom musklatur og styrke.

Å feks kjøre igjennom kroppen 2 ganger iløpet av en uke kan være smart om man får tid til det:)

Når du sier at man ikke kjører igjennom musklene ofte nok på en 5 split så tar du nok rimelig feil i noen tilfeller. Men det er gjerne en ting man må prøve og se hva som funker for enn selv.

Jeg ville heller aldri kjørt fullkropps 3-4 ganger i uka om målet vær å bygge muskler.

Man må skille mellom musklatur og styrke.

Hvorfor kan man ikke bygge muskler på et fullkroppsprogram?

Personlig mener jeg man vil oppnå best resultater med fullkropp eller tosplitt som nybegynner. Særlig når man deler en fem-splitt i triceps og biceps som egne dager (no offence til trådstarter).

Jeg gikk også utifra at han ønsket å bli litt sterkere også, ikke bare bygge masse muskler, men mulig jeg tar feil der :)

Annonse

Hvorfor kan man ikke bygge muskler på et fullkroppsprogram?

det har jeg da aldri sagt:) Jeg skrev at jeg aldri ville ha trent fullkropps 3-4ganger i uken om målet var muskler, som han skrev han ville ha.

klart man blir også sterkere når musklene vokser, men å trene for å bli sterk, og å trene for å bygge muskler kan ikke sammenlignes.

jeg trener for å bygge muskler:p

jeg kjører jo slik at hver kroppsdel får 1 uke hvile?

kan prøve 2split 2 ganger i uka, mandag,tirsdag onsdag fri, torsdag,fredag?

kostholdet mit har vert så som så.. har gått opp og ned.

en vanlig dag for meg er:

frokost: 2 brødskiver med enten skinke,ost,jordbær,skineost,og av og til nugatti:) men ikke ofte:p kanskje 2 ganger i uken max med nugatti. kroppen trenger sukker også! ALLTID et glass melk til frokost:)

lunch: 2-4brødskiver med samme pålegg som frokost, av og till kylling salat m/ salat,paprika,agurk,kylling,tomat.

middag: jah,spiser middag med familien så er noe usunt og av og til sunt.men mest sunn og proteinrik mat:) feks:

kylling og ris,fisk(torsk,laks,sei,kveite)med poteter,salat. blir vanskeli og si men spiser mye varriert men litt for lite ren og proteinrik mat: /

mellommåltid: frukt,salat. 2brødskiver

kveldsmat: 2 brødskiver. med samme pålegg som frokost prøver å variere en del med pålegge men har liksom gått tom for ideer..

samt mye vann,pga kreatin monohydrat!

kosttilskudd:

Whey 80-star nutrition

Creatine monohydrate-star nutrition

-hjelpe meg med og sette opp en 2splitt? som jeg kan kjøre 4ganger i uka?

Skjønner ikke helt hvorfor det tar så lang tid,kostholde mitt er normalt ikke super sunt eller veldig usunt. midt i mellom kun gjerne ha vert mye mer sunn og bra mat! har ikke skadet,men bor hjemme så er litt vanskelig:p

har lest en gang i tiden at man ikke skal trene mer en 2 muskler samme dag ?

så feks hvis jeg heller kjører

man:Rygg,Biceps,mage

tirs:Lår,Legger,Rompe

ons: Bryst,Triceps,mage

tors:Skuldre,Nakke

fre:? biceps igjenn,kjøre som dette i 2 månder vil gro armene og rygg... så kjøre rygg og biceps to ganger i uka i 2 månder så gå tilbake til normalt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...