Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg fikk høre for noen dager siden at det er skadelig å la grønn te trekke for lenge.

Eventuelt å ha flere poser i koppen (jeg syns 2 er best i en 3cl-kopp, selv om det holder med 1 pose), eller å ha posen i til man har drukket opp.

Jeg klarer derimot ikke å finne bevis på denne påstanden, så hvis noen kan dokumentere dette så setter jeg pris på det, sånn at jeg kan vurdere å roe ned inntaket.

Jeg har funnet litt om grønn te ekstrakt, men for å komme på det nivået må jeg jo drikke enormt mange kopper.

Fortsetter under...

Det kan jeg ikke se for meg i det hele tatt! Asiatere for eksempel, drikker det jo dagen lang, og de lar det også stå å trekke veldig lenge (tar ikke ut bladene i det hele tatt). Har dessverre ikke noen dokumentasjon, så det kan være at det er farlig, men det syns jeg høres veldig rart ut. Er det noe som isåfall skulle vært "farlig", tror jeg det vil være at jo lenger du lar det trekke, jo mer koffein vil du også få i teen, og man bør vel begrense seg når det gjelder koffein. Det kan jo etterhvert også gi en litt bitter smak som mange kanskje ikke liker.

Jeg har problemer med å se for meg at det skal være direkte helsefarlig.

Nå brukte han som fortalte meg dette, ordet "giftig".

Mulig jeg har lagt litt mer i det enn nødvendig, men når jeg hører at noe er giftig, så tenker jeg at det i alle fall kan ha langsiktig skadelig effekt.

Jeg blir riktignok litt oppblåst av den, men jeg får vel ta det som et overdrevent utsagn, for jeg kommer neppe til å slutte å drikke noe jeg liker så godt pga et rykte :p

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...