bonfire Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Morn!15,5 år 16 i desember er 187cm, og veier 75CA Lagde for en liten stund siden en tråd om at jeg kun blir sterkere, men musklene mine blir ikke store. Svaret jeg fikk da var: DU SPISER FOR LITE. Jeg har bestemt meg for og spise sunt og variert! Og jeg fant denne kostholdsplanen på nettet og den ser RIMELIg bra ut. Nå vil jeg ha deres mening om hva som kan bli bedre osv, og jeg har et par spm: Dette er kostholdsplanen: Frokost: Havregryn 120 gram (3dl) 1 banan en liten håndfull mandler Proteinshake med 30 gram pulver 2 spiseskjeer tran Lunch: 1 kyllingfilet eller 130 gram kjøtt/fisk 80 gram (1dl tørrvare) ris en liten håndful mandler +grønnsaker Mellommåltid: 1 proteinshake med 30 gram pulver, og 2 spiseskjeer olivenolje oppi. 1 frukt 4 brødskiver fullkornsbrød med valgfritt pålegg Før trening: 20 gram proteinpulver 20 gram karbohydratpulver Etter trening: 40 gram proteinpulver 80 gram karbohydratpulver Middag: 1 kyllingfilet eller 150 gram magert kjøtt/fisk 100 gram (1,25 dl tørrvare) ris +grønnsaker Kveldsmat: 1 proteinshake med 30 gram pulver 1 spiseskje tran Dette gir ca: 240 gram proteiner, 80 gram fett, 430 gram karbohydrater og 3500kcal Kan dere gi meg noe tips istedenfor proteinpulver, altså hva kan jeg erstatte proteinpulveret med? Eller er det virkelig et MUST ? Jeg vil ikke ha en BOLA kropp, men vil ha store armer, veltrente bein og fin markert sixpack, blir jeg ikke rimelig feit ved og spise så mye? Jeg er redd for og legge på meg alt for mye. Kan jeg erstatte havregryn med blåbaermusli? Eller er det bedre med gryn? Og sist, hvor mye burde jeg veie til en hoyde på 187 CA BEKLAGER FOR Så lang tråd, MEN setter virklelig pris for svar ! forsatt en fin kveld Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10538-kosthold-til-en-15-16-gutt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peter M. Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Proteinpulver er jo ikke et must, det kan fint erstattes med andre proteinrike matvarer som for eksempel kesam eller cottage cheese. Smaken og konsistensen kan dog være noe udelikat dersom du ikke mikser det med noe. Fun light bringebær har jeg sett rundt om kring på forumet at cottage cheese og kesam skal smake godt med iallefall. Personlig så pleier jeg å mikse det med activia yoghurt (hvilken som helst) og muligens strø litt litt kanel og kardemomme inn i det hele Og det jeg gjør istedet for å spise havregryn som en frokostbalnding, er å lage havregrøt. Det tar maks 4 minutter og smaker så mye bedre! Dryss noen rosiner oppå det hele også, de inneholder LITTEGRANN proteiner, men alt hjelper jo på! Og istedet for mandlene så ville jeg heller prøvd med en håndfull paranøtter/brazilnøtter:) Du blir foresten heller ikke feit så lenge du trener og spiser rett, men du kunne jo også prøvd å tilpasset planen litt mer til deg vis det viser seg at du ikke blir mett på måltidene i det hele tatt eller vice versa Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10538-kosthold-til-en-15-16-gutt/#findComment-396138 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lame Nordstrom Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Kostholdsplanen ser ok ut den bortsett fra at det ikke trenger å være så komplisert. Du trenger ikke å spise proteinpulver fem ganger om dagen. Hvorfor ikke heller ta det en eller to ganger og heller ta mer om gangen? Du kan også bytte ut proteinpulveret med kjøtt, fisk, egg, ost, skyr eller lignende. Karbohydratpulveret er i hvert fall unødvendig. Du kan fint spise müsli hvis du ikke digger havregryn. For å ikke bli for feit kan du sikte deg inn på 0,5 kilo vektoppgang i uka. Går du opp fortere i vekt begynner du bare å spise litt mindre, og motsatt. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10538-kosthold-til-en-15-16-gutt/#findComment-396227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alexander V Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 0.5KG i uka er ganke mye, men kan være OK i starten dersom man er utrent (u-styrketrent). Jeg hadde heller satset på 1-1.5KG i mnd. Vær tålmodig. På 187cm vil jeg si du bør veie mellom 85KG (rippa tynnis) og 100+KG, kommer an på hvor viktig packen er. Angående makroene ville jeg faktisk gått ned til rett under 200gram proteiner, økt fett til 120+gram og tilpassa karbs etter det. Men jeg er glad i fet mat Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10538-kosthold-til-en-15-16-gutt/#findComment-396340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonfire Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 Aha, takk for svar, saa jeg kan erstatte proteinpulver med ALT som inneholder mye proteiner, feks tunfisk, cottage cheese osv osv. Men har et spm, er det negativt og spsie for mye tunfisk og cottage? Eller har ikke det noe og si. OG 85-100 kg? WOw ikke litt mye, men ja packen er viktig og sstore armer. saa da vil jeg et sted mellom 85-90 kg da Selvom dette ikke har noe med koshold og gjore sporr jeg her: JEg trener kun egenvekt, og med 2 9kg manualer. Egenvekt aalt fra dips til chins osv osv. Hvordan skal jeg faa trent beina. Funker utfall med manualer 2 ganger i uka eller trenger jeg emre? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10538-kosthold-til-en-15-16-gutt/#findComment-400156 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.