Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha en viss mengde med fett pr dag. Spørsmålet mitt er:

Om jeg spiser f.eks. Ribbe, og dropper fettkilde neste måltid, går det greit? Jeg kan f.eks. spise alt fett på første måltid, bare jeg får dagsdosen?

Fortsetter under...

Skrevet
Jeg skal ha en viss mengde med fett pr dag. Spørsmålet mitt er:

Om jeg spiser f.eks. Ribbe, og dropper fettkilde neste måltid, går det greit? Jeg kan f.eks. spise alt fett på første måltid, bare jeg får dagsdosen?

Det kan du bare gjøre :)

Det er dog anbefalt å legge fettinntaket tidlig på dagen, og karbohydratinntaket senere (mao ikke fråtse i begge deler til samme måltid), men det er jo litt mer "flisespikkeri".

Så lenge du får i deg det i skal i løpet av en dag/uke, spiller det i utgangspunktet en mindre rolle når du får det i deg.

Sa brura

Skrevet

Hvor stor forskjell er det å ha det karbohydratrike måltidet på kvelden, i forhold til dagen? Jeg trener på dagen, og mitt største måltid er gjerne mitt første måltid. Hvor mye "taper" jeg på dette?

Skrevet
Hvor stor forskjell er det å ha det karbohydratrike måltidet på kvelden, i forhold til dagen? Jeg trener på dagen, og mitt største måltid er gjerne mitt første måltid. Hvor mye "taper" jeg på dette?

I følge forskning kan du få mye bedre fettforbrenning og mindre muskeltap på diett ved å fokusere karbohydratene på kvelden:

http://myrevolution.no/s/spis-karbohydrater-til-kvelds-for-bedre-resultater/

http://myrevolution.no/s/brenn-mer-fett-ved-a-gjore-det-motsatte/

Jeg følger disse retningslinjene nå på leanbulk og det er første gang jeg har klart å legge på meg vekt uten at midjemålet øker.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...