Gå til innhold

hvor mange kcal? trenger litt tips

Anbefalte innlegg

Heeej, er en jente på 19 år, 164 høy, å veier ca 50 kg. Vet ikke hva fettprosenten min er, men er nokk gaanske lav, er så og si bare muskler igjen på kroppen min :p Trener hard styrke (to splitt delt i overkropp, underkropp) fire ganger i uken, og har to kondisjonsøkter utenom (egentlig bare fordi jeg tidligere var en typisk "jogge-jente", å klarer ikke helt å gi det opp å misste kondissen).

Hvor mange kcal sånn ca bør jeg ligge på om dagen? Prøver å ikke være så opphengt i kaloriene, men passer på jeg minst får i meg sånn 2200 om dagen. Vet ikke helt hva målet mitt er, trener mer fordi jeg elsker det, men vil kansje gå litt opp i vekt å få litt mer kjøtt på kroppen..Burde jeg spise enda mer da? er ganske aktiv resten av dagen og, men føler ikke jeg gjør annet enn å spise egentlig :p ETT mål har jeg vertfall med treningen, å det er større rumpe og mer markerte magemuskler :p

Noen som har noe luurt å si? :p

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10283-hvor-mange-kcal-trenger-litt-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

diett.no kan finne et tall for deg automatisk om du legger inn dataene din ved å trykke på "mine mål" som er oppført på øverste linje. Da oppgir du at du er veldig aktiv, høyden din osv. Og om du vil opp i vekt skriver du tallet på det og innen en viss dato. Så får du et tall du skal ligge på dgl frem til sluttdato.

Og sånn bortsett fra det er det smarteste jeg kan si om dette at du skal spise når du er sulten og til du er mett.

Uenig med Imu. Personlig - hadde jeg spist når jeg var sulten og til jeg ble mett hadde jeg fått i meg altfor lite kalorier til å holde aktivitetsnivået jeg vil ha. Jeg grovregner på kaloriene for å sørge for at jeg får i meg nok, og visse dager er jeg nødt til å ta en ekstra porsjon middag eller en neve nøtter. Det strider kanskje i mot det man hører generelt sett, men med høyt aktivitetsnivå kreves høyt matinntak :)

Forøvrig; Fitnessbloggen.no - Kalorikalkulator | Facebook

Uenig med Imu. Personlig - hadde jeg spist når jeg var sulten og til jeg ble mett hadde jeg fått i meg altfor lite kalorier til å holde aktivitetsnivået jeg vil ha. Jeg grovregner på kaloriene for å sørge for at jeg får i meg nok, og visse dager er jeg nødt til å ta en ekstra porsjon middag eller en neve nøtter. Det strider kanskje i mot det man hører generelt sett, men med høyt aktivitetsnivå kreves høyt matinntak :)

Forøvrig; Fitnessbloggen.no - Kalorikalkulator | Facebook

veldig enig, prøver å bare spise fra jeg er sulten til jeg er mett, men holde en viss oversikt, hvis ikke hadde jeg nokk ofte spist endel mindre :p Det føles veeldig feil ja, å presse i seg mer mat etter man er stappet, men vet jo jeg bør det :p pleier å klare å komme meg opp i rundt 2200 kcal vertfall..bare lurte på om jeg burde ligge eenda høyere :p stoler ikke så veldig på de kalkulatorene jeg heller

Du er like høy som meg men veier seks kilo mindre, og min fettprosent er 22%. Jeg ville nok lagt meg opp på 2500 på styrkedagene dine og 2200 på kondisjonsdagene, spesielt fordi du veier såpass lite. Muskler må som kjent bygges av noe ;) Hvis du sliter med å få i deg kalorier, ta deg en avokado for eksempel. En vanlig avokado (ikke disse små til first price, men enten to-pakningene spiseklare eller de store man plukker selv) er 300-400kalorier supersunn mat. Ellers er valnøtter (og andre nøtter selvsagt) veldig sunt og kaloririkt.

Du er like høy som meg men veier seks kilo mindre, og min fettprosent er 22%. Jeg ville nok lagt meg opp på 2500 på styrkedagene dine og 2200 på kondisjonsdagene, spesielt fordi du veier såpass lite. Muskler må som kjent bygges av noe ;) Hvis du sliter med å få i deg kalorier, ta deg en avokado for eksempel. En vanlig avokado (ikke disse små til first price, men enten to-pakningene spiseklare eller de store man plukker selv) er 300-400kalorier supersunn mat. Ellers er valnøtter (og andre nøtter selvsagt) veldig sunt og kaloririkt.

litt luksusproblem dette her egentlig, hadde aldri trodd for et år siden (veide ca 70 kg) at jeg skulle slite med å få i meg NOKK mat :p Pleier av å til å bare hive i meg litt is/sjokolade for å få opp kaloriene, siden jeg stort sett alltid får i meg mer enn nokk proteiner uansett :p

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...