Gå til innhold

Anbefalte innlegg

forbrenningen din er ikke noe lavere på natten enn på dagen, samt om du ikke sover. Sitter man på ræva vs er aktivt så vil et jo spille inn

Nå er det relatvit lett å finne ut hvor mye man spiser om man bare gidder å regne litt på det.

Om du leser alle innleggende har jeg skrevet at jeg ofte sitter mye i ro på natten.

Og ja, det er ikke noe problem å finne ut hvor mye man spiser - men det hjelper ikke noe å finne ut av det hvis man fortsetter å spise ukontrollert og ligger på 1500 kcal overskudd i døgnet.

Fortsetter under...

Om du leser alle innleggende har jeg skrevet at jeg ofte sitter mye i ro på natten.

Og ja, det er ikke noe problem å finne ut hvor mye man spiser - men det hjelper ikke noe å finne ut av det hvis man fortsetter å spise ukontrollert og ligger på 1500 kcal overskudd i døgnet.

Ligger du 1500kcal i overskudd på kveldstid burde du heller gå i deg selv. da vil du det ikke nok

latskap

Ligger du 1500kcal i overskudd på kveldstid burde du heller gå i deg selv. da vil du det ikke nok

latskap

Med tanke på jeg allerede har gått ned 10 kg siste månedene, og samtidig økt muskelmassen betraketlig tenker jeg at jeg ikke trenger dinne nedlatende kommentarer, som åpenbart bunner i en tanke om dårlig holdninger, latskap og få kunnskaper. Jeg ba om hjelp, og ikke irettesettelse. Jeg skrev "om man ligger på 1500 kcal i overskudd i døgnet" som et statement, ikke en konstatering av at dette var mitt tilfelle.

Legger denne tråden død om ikke folk har noe mer vettugt og konstruktivt å komme med en kommentarer om latskap og viljestyrke.

Hei! Jeg jobber også natt og må tipse om ei side som heter Livegym, blir som å ha treningssenter hjemme der du selv bestemmer sendeplan. Har ikke vært medlem mange dager selv(ble tipsa om både Fitnessbloggen og denne siden for bare ei uke siden av ei venninne), men ser veldig bra ut. Da slipper du dørstokkmila i allefall...

Sjekk LiveGym - trening på nett, treningsvideoer, kom i form, slanketips.

Med tanke på jeg allerede har gått ned 10 kg siste månedene, og samtidig økt muskelmassen betraketlig tenker jeg at jeg ikke trenger dinne nedlatende kommentarer, som åpenbart bunner i en tanke om dårlig holdninger, latskap og få kunnskaper. Jeg ba om hjelp, og ikke irettesettelse. Jeg skrev "om man ligger på 1500 kcal i overskudd i døgnet" som et statement, ikke en konstatering av at dette var mitt tilfelle.

Legger denne tråden død om ikke folk har noe mer vettugt og konstruktivt å komme med en kommentarer om latskap og viljestyrke.

Sjå til på problemstillinga di. Du synest det er vanskeleg å ha kontroll på inntaket. Einaste måten å endre det på er å ha ein plan for kva du skal ete, ikkje nødvendigvis når på døgnet. Me kan sjølvsagt gje deg eksempel på kosthald og fordeling, men til sist er det dine personlege preferansar som betyr noko.

Nokon klarar å treffe kaloriinntaket ved å ete 3 måltid i løpet av eit døgn. Andre synest det fungerer best med 6. For å finne din ideelle rytme må du prøve deg fram. Uansett kva me føreslår til deg så må du prøve det ut sjølv for å finne det beste for deg.

Lag ein god plan på heile døgnet. Skriv opp kaloriar i dei forskjellige måltida og få ein oversikt. Så kan du prøve deg fram med forskjellige oppsett. Feitt tidleg på natta, feitt seint, karbo tidleg, karbo seint, 3 måltid, 2 måltid, 6 måltid.

Kroppen vil alltid jobbe for at du får i deg nok kaloriar. Om eg ignorerer inntaket så vil eg gå ned i vekt. Kroppen min vil ha meg ned på under 70-talet, mens eg veg nærmare 80kg. Difor kan eg ikkje ignorere det og ete når eg er svolten.

Det ligg alltid ein innsats bak resultat, om du skal opp eller ned i vekt. Det viktige er å finne den rytmen som fungerer best for deg.

Om ein drar det langt nok er alt avhengig av viljestyrke. Du må flytte kroppen til treningssenteret og gjennomføre treninga, du må få i deg nok og riktig mat. Greia er at det er så mange individuelle omsyn å ta at det er umogleg å lage eit oppsett som fungerer for alle.

Forskjellen mengda energi du forbrenn er ikkje så veldig stor om du går ein del i jobben i forhold til å sitje mykje i ro, men nokre hundre blir det sjølvsagt. Du kan takle det ved å legge deg på eit middelnivå som tar omsyn til både aktive og rolege arbeidsøkter. Eventuelt kan du regulere det frå dag til dag. Det er totalen over tid som betyr noko, ikkje om du et eller forbrenn 500 kaloriar meir eller mindre ein dag her og der.

Håpar du ikkje har gitt opp tråden endå. Kom gjerne med spørsmål om du vil diskutere meir. Om du repeterer "jeg spiser for mye/lite" så vil svaret bli det same. Prøv forskjellige rytmar og finn det som fungerer for deg. Det er veldig individuelt kor lett ein er i stand til å gjennomføre ein kosthaldsplan. Difor fungerer lågkarbo så bra for mange. Dei finn eit kosthald og ein rytme som fungerer for dei. Det er ikkje noko magisk med meir feitt, mindre feitt, meir karbo eller mindre karbo. Det heile koker ned til kva som fungerer for den enkelte.

Det krev ein innsats frå di side gjennom prøving og feiling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...