Gå til innhold

Tilbakemelding på splitt


Indigo

Anbefalte innlegg

Etter et par år med styrketrening og eksperimentering med mye forskjellig og mye læring var det nå på tide med et nytt program. Splitten jeg har likt best så langt er 5x5, og treningsmetoder jeg liker er Martin Berkhans Reverse Pyramid Training og Westside Barbell. Derfor har jeg prøvd å kombinere metodene og splitten i programmet under, og lurer på om jeg kan få litt tilbakemelding :) Fokuset er selvfølgelig på å bli sterk, og å få litt størrelse spesielt på overkroppen.

Mandag

Benkpress 3 sett RPT 6-8 reps

Knebøy 3 sett RPT 3-5 reps

Enhånds manualroing 3 sett 9-12 reps

Onsdag

Bøyvariant?

Markløft 3 sett RPT 9-12 reps

Chins 3 sett RPT 6-8 reps

Skulderpress 3 sett RPT 6-8 reps

Fredag

Benkpress 3 sett RPT 6-8 reps

Knebøy 2 sett RPT

Enhånds manualroing 3 sett 9-12 reps

Lårcurl 2x10

Progresjon

Hver 2-4 uke vil jeg endre repetisjonsantallet for et par uker, f.eks. fra 6-8 til 3-5. Det blir nok også aktuelt å legge inn noen Dynamic Effort-dager for benkpress og knebøy i perioder.

Har allerede prøvd splitten ei uke og liker veldig godt å trene sånn, å ta i skikkelig. Er litt usikker på bøyvariant på onsdagen, om jeg bør ta frontbøy, lettere knebøy eller bare droppe det. Spørsmålet til hele splitten er om det blir for mye trening når jeg trener til RPE10 såpass ofte? Luft gjerne tankene deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...