Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente som veier 50 kg (er 158 cm høy) og trener styrke for å bli sterkere. Er det nok restitusjon med en banan rett etter trening? Og hvorfor spiser folk her inne så sinnsykt mye kjøtt, fisk og egg? Jeg lurer fordi jeg, som jeg har forstått det, maksimalt trenger 100 gram protein (2 gram x 50 kg) om dagen, og det skal ikke så mye til for å få dekket det dagsbehovet. Trenger ikke proteinshake om jeg spiser en boks tunfisk pluss kylling til middag. Men lurer jo på om jeg burde begynne med det når jeg ser så mange andre muskuløse jenter som gjør det. Og er det viktig at jeg spiser noen hundre kalorier ekstra på en dag hvor jeg jogger en mil og går i timesvis med barnevogn etterpå, eller går det bra så lenge jeg ikke har gått ned i vekt i slutten av uka?

=)

Fortsetter under...

Det er forskjeller på hva folk veier her inne vet du, og dersom man trener mye styrke er det noen som foretrekker å ligge opptil 2,5 g protein pr. kg/kroppsvekt. I ditt tilfelle ville det blitt 125g ekstra. Dersom man i tillegg veier 60-65 kg så bør man jo dermed få i seg mer proteiner, derav mer proteinrike matvarer som kjøtt, fisk og egg. Proteininntaket kommer også an på hvordan man trener, og mål. 100 gram proteiner er for deg mer enn nok vil jeg si :) Grunnen til at andre jenter ser muskuløse ut kan være fordi de trener mer styrke og dermed har bygd opp muskelmassen sin.

Ellers kommer den bananen an på hvor mye du trener og hva du spiser resten av dagen. Spiser du tilstrekkelig med karbohydrater gjennom resten av dagen, også etter trening, vil energilagrene dine sannsynligvis etterfylles tidsnok til neste treningsøkt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...