Gå til innhold

Herbalife sin kroppsscanner...

Anbefalte innlegg

Gjest Maya M

Jeg fikk for noen mnd beregnet fettprosenten hos en som jobber som PT. Da var den på ca 22 %. Etter den målingen har jeg trent mye og økt i muskelmasse, jeg ser selv endringer i kroppen. Men så var jeg på besøk hos ei venninne som driver med Herbalife, og for moro skyld lot jeg meg scanne av herbalifevekta hennes. Stor var overraskelsen da jeg kom ut med en fettprosent på 29%.

Denne vekta skiller visstnok mellom vanninnhold og fett, så jeg følte meg rimelig feit da ja :cry:

Andre som har prøvd denne scanneren? Stemmer fettprosenten? Kan jeg virkelig ha en fettprosent på 29? Er ikke det veldig høyt??

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10090-herbalife-sin-kroppsscanner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jester

Stoler like mye på en herbalife scanner som jeg gjør på de derre "audit" greiene scientologene driver med.

Forresten, den herbalife vekten, var det en slik badevekt? Uansett, det er vanskelig å si, men kan nevne at jeg testet en slik Tanita vekt, da var det 8% forskjell i min fettprosent bare med å skifte en innstilling (fra normal til atletisk) og det ble avgjort med å spørre "hvor mange timer trener du". Thats it

vem var PT en som målte ? en veldig kunnig med harpenden kaliper ? eller var det med inbody 720 ?

Om det ikke var en extremt flink PT med harpenden kaliper så er det ikke så trolig att noen av disse målinger er riktig , mer æn bara sånn ca der noe sted kan jeg va , Er det viktig og vite før deg så gå ta en dexa scan , ellers kan du google og se på ulike fettprocent på andre kvinner og jæmføre hvor du tror du ligger , 29 % er ikke velidg høyt på en kvinne men ikke lavt heller , veldig lavt er 12 % men hade ikke i det heletatt stolt på den herbalife scanneren , er det deg på bilden så skulle jeg gjettet på 23-24 % men veldig vanskelig se , du kan jo også legge opp fler bilder fram og bakifra helkropp her på forumet så kan du sikkert få relativt bra gjettinger av kunnigt folk her !

samurai er du full?

:D

Slike bioimpedansvekter kan du få billig av meg. De aller aller fleste er totalt ubrukelige. Eneste med noenlunde grad av presisjon er Inbody, men selv der er det en del unøyaktigheter (som delvis stammer fra feil forberedelser etc).

Deg på bildet? Tviler sterkt på at du har en fettprosent på 29%, både utifra bilder i loggboken din, vekt i forhold til høyde og midjemål. De vektene er fullstendig tullete og har gitt undervektige mennesker fettprosent på 30+ gang på gang. Går du på do før målingen er den plutselig 5% mindre. Så enkelt er det å gå ned i fettprosent!

Du sier det selv - du ser forandringene og er fornøyd med hva speilet viser. That's all you need :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...