Gå til innhold

vanskelig å trene alternativ (alt-eller-ingenting-tankegang)


morgenkåpe

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en skade som gjør at jeg må trene alternativt et par måneder fremover. Trener vanligvis løping, spenst, ganske tung styrke med baseøvelser, crossfit osv (med andre ord tar jeg i skikkelig fire dager i uka til vanlig og er god og sliten etter økta). Nå kan jeg ikke trene noe som innebærer hopp/støt eller tung styrke på bein. Løping, hopp og spenst og tung styrke utgår derfor. Jeg trener på ellipsemaskin der jeg får bra puls og lettere styrke, men jeg kan ikke gi alt uten at det gjør vondt, så treningene er myye mindre intensive og jeg føler egentlig ikke jeg har trent etter økta. Takler det sykt dårlig siden jeg ikke vil legge på meg eller forfalle i tillegg til at jeg aller mest digger følelsen av å trene skikkelig. Føler egentlig jeg bare kan drite i trening nå. Noen som har noen gode tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lær deg ein ny skill, som f.eks. svømme crawl eller skøyte på ski (evt stake viss det ikkje går å skøyte). Det er mitt tips til alternativ trening når du ikkje kan gjere det du vanlegvis gjer. Ellipsemaskin og andre cardiomaskiner har eg lite tru på all den tid (kondisjons)trening fyrst og fremst er spesifikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...