Gå til innhold

Opptrening etter nakkeskade??


sivfsore@hotmail.com

Anbefalte innlegg

Ok... Hei.. Er det noen som KAN svare på hvordan man kan trene utholdenhet, styrke og samtidig bli kvitt problemområder som mage, `håndtak` og `grevinneheng` som har oppstått etter en lengre stillesittende sykemeldingsperiode pga nakkeskade?

Jeg blir fort plaget med sterk svimmelhet om jeg overanstrenger nakken, og det låser seg i rimelig anspent musklatur ved vri bevegelser.. 

Jeg har byttet jobb (MÅTTE ut i jobb.. ble GAL av å være hjemme!)  pga skaden og er i en jobb der jeg går MYE hver dag.. Hele dagen ute faktisk.. Men kun dette hjelper lite mot den fantastiske MAGEN jeg har klart å pådra meg siden desember. Vært topptrent tidligere, og vet jeg fremdeles har grunnlaget, men holder megselv tilbakr i frykt for å utsette nakken for feil belastning.. 

 

Jeg har inntrykk av at det er vanskelig for PT å tørre å hjelpe meg, men ærlig talt.. Jeg skjønner jo selv når jeg skal stoppe treningen?!

 

Så... Tips?? Anyone? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Dette har sannsynligvis noe å gjøre med feilbevegelse av skulderbladene. Kan også være relatert til nakkemuskulaturen og hvordan disse bidrar til rotasjon (utover det scapularelaterte).

Du trenger hjelp av noen som jobber med bevegelsesdysfunksjon. Det er tvilsomt at en typisk PT har redskapene som trengs for å korrigere dette.

Har skrevet flere artikler om dette, som du kan lese på nettsiden min.

Se også f.eks her

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=3971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott!. 

Jeg trenger å trene jevnlig da jeg trives best med en aktiv hverdag, problemet er at nakken stopper meg opp og jeg hater det. Min største redsel er en ny sykmeldingsperiode... Så om jeg finner treningsformer som bidrar til trygg effektiv trening så trenger jeg i utgangspunktet ikke PT. 

Skal helt klart lese over dine anbefalinger. Takk... 😄😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...