Gå til innhold

Din beste vin: Lavkalori


MEvsME

Anbefalte innlegg

Noen som har gode tips til vin med mindre kalorier i?:)

Jeg har lenge kjøpt Lindemans Early Harvest hvitvin og rødvin som er veldig god på smak og har mindre alkohol. Nå er begge utsolgt fra leverandør og jeg trenger en ny favoritt;)

En ting til; hvordan regner man ut kalorier i alkohol? Hvordan blir regnestykket under her f.eks?:whistling:

Innhold:

Alkohol 9,00%

Sukker: 6,60 g/l

Syre: 6,30 g/l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har gode tips til vin med mindre kalorier i?:)

Jeg har lenge kjøpt Lindemans Early Harvest hvitvin og rødvin som er veldig god på smak og har mindre alkohol. Nå er begge utsolgt fra leverandør og jeg trenger en ny favoritt;)

En ting til; hvordan regner man ut kalorier i alkohol? Hvordan blir regnestykket under her f.eks?:whistling:

Innhold:

Alkohol 9,00%

Sukker: 6,60 g/l

Syre: 6,30 g/l

Googlet litt og fant ut dette:

1 dl vin (12 vol-% alkohol) inneholder 68 kcal.

Har aldri tenkt over kaloriinnholdet i vin, men velger som regel ikke så veldig sterke saker når jeg først skal drikke.

Drikker du masse vin kan det jo være en ide å velge en med mindre kalorier, men drikker du sjelden er det vel ikke såå farlig, eller? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlet litt og fant ut dette:

1 dl vin (12 vol-% alkohol) inneholder 68 kcal.

Har aldri tenkt over kaloriinnholdet i vin, men velger som regel ikke så veldig sterke saker når jeg først skal drikke.

Drikker du masse vin kan det jo være en ide å velge en med mindre kalorier, men drikker du sjelden er det vel ikke såå farlig, eller? :wub:

Har selv googlet litt på utregning av kalorier i alkohol, men har ikke funnet noen eksakte tall å bruke. Hvor mange kalorier det er per gram alkohol and so on... Man må jo regne med både alkohol- og sukkerinnhold?:)

Neida, det er ikke såå farlig, men hvorfor gjøre "skaden" større enn nødvendig når man først tar seg noen glass;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv googlet litt på utregning av kalorier i alkohol, men har ikke funnet noen eksakte tall å bruke. Hvor mange kalorier det er per gram alkohol and so on... Man må jo regne med både alkohol- og sukkerinnhold?:)

Neida, det er ikke såå farlig, men hvorfor gjøre "skaden" større enn nødvendig når man først tar seg noen glass;)

Blir ikke både sukkerinnhold og alkohol tatt med i samme beregning (siden det benevnes som 1 dl vin)? Jeg vil ikke tro at man må plusse på kalorier fra sukkerinnhold (nå ble jeg forvirret :unsure: ). Hvis man bruker det eksempelet jeg nevnte, så går det vel an å regne seg helt ned til gram vil jeg tro, men det skal ikke jeg gjøre med mine mattekunnskaper :whistling:

Og ja, jeg ser jo den med å gjøre "skaden" mindre. Har av og til kjøpt meg LITE øl med mindre kalorier, bare for samvittighetens skyld. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke både sukkerinnhold og alkohol tatt med i samme beregning (siden det benevnes som 1 dl vin)? Jeg vil ikke tro at man må plusse på kalorier fra sukkerinnhold (nå ble jeg forvirret :unsure: ).

Tja. Noen viner inneholder 10% alkohol og 6 g sukker per liter, mens andre kan inneholde 14% alkohol og 7 g sukker per liter. Jeg har faktisk sett en som inneholdt 140 g/l. Når sukker- og alkoholinnhold varierer vil kaloriinnholdet variere:)

Det er ikke krise, bare en finurlig ting å kunne;) Utregning av kalorier i alkohol, altså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Noen viner inneholder 10% alkohol og 6 g sukker per liter, mens andre kan inneholde 14% alkohol og 7 g sukker per liter. Jeg har faktisk sett en som inneholdt 140 g/l. Når sukker- og alkoholinnhold varierer vil kaloriinnholdet variere:)

Ja, det er sant (som sagt, mattekunnskapene mine.. :rolleyes:). Ble plutselig mye tall og forholde seg til :eek:

Det er ikke krise, bare en finurlig ting å kunne;) Utregning av kalorier i alkohol, altså:)

Del gjerne formelen hvis du finner det ut, så kan jeg kanskje lære med noe jeg også :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...