Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det står generelt mye bra om treningsprogram på denne siden, men de aller fleste rettet mot studio hvor det meste av apparater finnes. Jeg er interessert i et så bra som mulig treningsprogram for hjemmetrening med begrenset utstyr som passer en passelig utrent kvinne (ikke overvektig) til å få en kropp med mere spenst/styrke og bedre holdning - ja rett og slett mere 'fit'. Håper dette kan bli en tråd med gode innspill:

Følgende utstyr er tilgjengelig:

Rockering, skråbenk, justerbare håndmanualer, (medisinball)

Mitt forslag så langt (delvis basert på andre program) er følgende program som tas 3 ggr. uken i nevnte rekkefølge (har rekkefølgen noe å si?):

Alle øvelser 3 sett med 8-10 reps.

Oppvarming rockering. 2*5 min (eventuelt 3*5min)

Benkpress med manuler på flat benk

Utfall med manual Bulgarisk utfall

Skrå benkpress med manualer Hantelroing

Hammercurl

Arnoldpress

Lårcurl med hantel på benk

NY Pistol Squat

NY Buns of steel Glutes

NY Reverse hyper på fitnessball

Triceps extension (varieres med Dips med stol/benk)

Situps Tuck ups med fitnessball

Planken 3 ggr, makstid (varieres med sideplanke)

Uttøying

Det jeg savner er kanskje flere øvelser for rumpe/lår.

Innspill/kommentarer??

EDIT: Endret enkelte øvelser

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9917-hjemmetreningsprogram-for-kvinne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan prøve denne, flere jenter liker denne typen øvelser for rumpa, spesielt den første øvelsen.

http://www.youtube.com/watch?v=35jV75TKoaY

Eller så er jo bulgarsk bra for rumpa, om du har god avstand mellom bena (setter det fremste benet langt frem).

Ellers...så vil jeg anbefale at du bytter ut skråbenkpress med en ryggøvelse, for eksempel en arms roing, for å styrke den brede ryggmuskelen, og å kutte ut sit ups, og heller erstatte den med tuck ups med medisinball - den er tryggere for korsryggen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...