Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, hvor mange ganger i uka bør man trene 3split ?

Hører så mye forskjellig om hvor ofte man bør trene samme muskel.

Mitt treningsprogram ser slik ut:

MANDAG: RYGG 6-7 sett på "vingene", 6-7 sett på midtryggen øverst. 3 sett korsrygg. BICEPS - 9-12 sett ( tar 3-4 sett på en øvelse, så når jeg skriver f.eks 6-7 sett er det snakk om forskjellige øvelser).

TIRSDAG: BRYST 9-12 sett. Triceps 9-12 sett.

ONSDAG: LÅR 4- 8 sett, LEGGER 3-4 sett, SKULDRE 9-12 sett.

TORSDAG: Samme som mandag dvs. rygg og biceps.

FREDAG: samme som tirsdag dvs. bryst og triceps.

FRI i helgen! icon_smile.gif

Kjører mage 3 dager i uka 3-4 sett.

har lest så mye forskjellig angående trenginsbelastning, men finner ingen fornuftige svar på akkurat mitt tilfelle. Har trent eyt drøyt halvår nå. Begynte med trening 2 dager i uka, så 3 dager, og de siste 2-3 mnd. det programmet som beskrevet over. Har gått opp ca 3 kilo på et halvår, men føler det har stagnert de siste 2mnd.

Håper noen erfarne "treningsnarkomane" har et fornuftig svar til meg icon_wink.gif

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9914-hvor-ofte-b%C3%B8r-man-trene-3-split/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke såå erfaren da, men jeg kan jo svare likevel?

Jeg kjører 3splitt-ish ihvertfall, varierer litt bortsett fra baseøvelsene.

Mandag: bryst-biceps-bein

Tirsdag: Skuldre.triceps

Onsdag: Hvile + Cardio/intervall

Tordag: Rygg-mage-biceps

Fredag:bryst-triceps-skuldre

Lørdag: Samledag -da trener jeg det jeg føler at jeg har trent litt lite i løpet av uken.

Søndag: Hvile +Cardio (intervall om jeg gidder)

Jeg prøver å komme innom alt to ganger i løpet av uken, men trener aldri bein-skuldre-rygg samme dag -vet ikke egentlig om det er riktig, det bare føles som jeg har mer å gi om jeg ikke trener det samme dag.

• 3 uker senere...

Ser ingen grunn til og ha 9-12 sett på bi/triceps! Dette er små muskelgrupper som ikke "trenger" like mange set som de store muskelgruppene. Du trener de jo i tilegg biceps når du trener rygg ( alt av draøvelser) og triceps under brysttrening, alt av pressøvelser....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...