Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en film jeg fikk fra når jeg hoppa i fallskjerm som ble laga på mac (sikkert iMovie) i HD .mov format av et slag.

Tror det var iCod eller iCon jeg kom fram til den codecen heter. (ganske grønn på appel)

Men vertfall sånn jeg fatter så går ikke dette her å spille av eller reencode i windows pga dette ikke er støtta. (normat appel ha noe som ikke funker på noe annet enn Mac i mine øyne)

Så lurte på om noen her har noen anelse på hva jeg kan gjøre eller kan hjelpe meg å få den over på et annet format?

Veldig plagsomt når jeg har betalt for en film som jeg ikke får sett :(

Funka ikke å laste den opp til youtube heller :/ Satt å venta i 12 timer på den skulle laste opp i går så når den var done kom det error lol

Håper noen har en veldig smart plan:D Er ikke bare bare å legge inn OSX på vmware heller fant jeg ut så alt annet hadde vert kjekt :)

Fortsetter under...

Prøvd splash lite eller vlc?

Har vertfall prøvt med vlc, masse andre spillere + codec, quicktime + pro versjonen. Går heller ikke å få spillet den av på ipad. (ikke oppdatert den pga d er ikke min)

Har googla en hel masse om det men ikke funnet noe som skal virke

Hva er filekstensjonen? .mov? Hva er filstørrelsen og filmens varighet?

Den er .mov og filen er ca 3,3gb or 6-7 min vis jeg ikke husker feil. Får opp lyden men ikke bildet.

Er noe sånn Apple intermediate codec format som kommer ut av iMovie vis det jeg har leita etter er rett.

Det jeg har funnet ut er at det er helt ustøtta av windows og vis jeg ikke husker feil er det uncompressed format.

Må vist ha en mac for å få den over i et annet format i quicktime pro eller noe annet.

Holder på å sende filmen hjem nå sånn den ligger på en litt raskere linje, men ting tar tid når du sender fra ei øy mitt uti havet mellom ingenting hehe

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...