Gå til innhold

Mat på festival


Gjest SlettetBruker3

Anbefalte innlegg

Gjest SlettetBruker3

Heihei!:)

Det er vel sikkert flere som skal på festivaler i sommer? Hvilkne/hvilken skal dere på? :D

Så det jeg lurer på, er om noen har noen tips for mat man kan ta med seg på festival. Det blir jo så mye penger som går med til billett, drikke, snus osv. at det kan være greit å spare inn litt ved å ikke kjøpe mat til hvert eneste måltid på selve festivalen. Tenker å ta med knekkebrød og havregrøt (typ. axa great hvor man bare tilsetter kokende vann)! Men til middag/lunsj har jeg litt problemer med å komme på retter.. Er ikke på diett eller noe sånt, så spiser tilnærmet hva som helst!

[ATTACH]38849[/ATTACH]

post-1277-14440865170171_thumb.jpg

post-1277-14440865171071_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SlettetBruker3
Disse turmat-posene hvor man tilsetter varmt vann smaker faktisk ganske så godt:) Da får du gryteretter, pastaretter, kjøtt o.l. De orange posene, husker ikke hva de heter:p

Ellers så er rett i koppen gode mellommåltider etter min smak, men de blir kanskje litt små til middagsmat.

SMART! De er kjempegode, ja:) litt dyre, men supert når ens far har et lager av dem i kjellern :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse turmat-posene hvor man tilsetter varmt vann smaker faktisk ganske så godt:) Da får du gryteretter, pastaretter, kjøtt o.l. De orange posene, husker ikke hva de heter:p

Ellers så er rett i koppen gode mellommåltider etter min smak, men de blir kanskje litt små til middagsmat.

De heter Real Turmat! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jippi, Hove!!

Pleier ikke å være så nøyen med kostholdet når jeg er på festival, men økonomisk sett er det jo som du sier greit å ha planlagt litt i forkant. Sikkert greit å få i seg noe ordentlig mat mellom alkholslagene også :p

Ta med en stor kjølebag som du kan oppbevare mat i...holder i alle fall for én dag? x)

Pleier å drasse med meg en pakke husmanknekkebrød (holder seg greit såfremt det ikke regner så jævlig at alt blir deig), ta med litt pålegg/evt kjøpe på festivalområdet, proteinpulver+havregryn, tunfisk på boks eller generelt annen boksmat om du liker det. Hvis du gidder å ta med stormkjøkken er du et stykke på vei, da kan du jo koke ris i porsjonsposer, pølser (æsj), poteter og lignende. Innrømmer at jeg ikke er flink med stormkjøkken, det er sikkert flere og bedre muligheter enn de jeg har nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SlettetBruker3
Jippi, Hove!!

Pleier ikke å være så nøyen med kostholdet når jeg er på festival, men økonomisk sett er det jo som du sier greit å ha planlagt litt i forkant. Sikkert greit å få i seg noe ordentlig mat mellom alkholslagene også :p

Ta med en stor kjølebag som du kan oppbevare mat i...holder i alle fall for én dag? x)

Pleier å drasse med meg en pakke husmanknekkebrød (holder seg greit såfremt det ikke regner så jævlig at alt blir deig), ta med litt pålegg/evt kjøpe på festivalområdet, proteinpulver+havregryn, tunfisk på boks eller generelt annen boksmat om du liker det. Hvis du gidder å ta med stormkjøkken er du et stykke på vei, da kan du jo koke ris i porsjonsposer, pølser (æsj), poteter og lignende. Innrømmer at jeg ikke er flink med stormkjøkken, det er sikkert flere og bedre muligheter enn de jeg har nevnt.

Woo, takk for tips! HOVEE!

Tror ikke jeg orker å drasse med en hel kjølebag, er så tungt! Og så varer det ikke mange dagene:p tenkte å ha med primus, men det er ikke lov å bruke i campen i hvert fall! Kanskje ved grillområdet eller noe sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Woo, takk for tips! HOVEE!

Tror ikke jeg orker å drasse med en hel kjølebag, er så tungt! Og så varer det ikke mange dagene:p tenkte å ha med primus, men det er ikke lov å bruke i campen i hvert fall! Kanskje ved grillområdet eller noe sånt :)

Stemmer det..

Har tenkt litt over det selv, og kom frem til at hver gang jeg drar på tur/festivaler og planlegger å spise skikkelige og godt tilberedte måltider ender jeg opp med å ikke gidde noenting og spise det enkleste jeg finner. Satser på tunfisk, proteinbarer og øl i år :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble med litt mat i bagen i hvert fall!

[ATTACH=full]39616[/ATTACH]

Godt noen er forberedt til Hove :p Sist jeg var der gikk jeg ned 8 kg siden jeg ikke tok med meg noe mat. Jeg orket heller ikke å stå i matkø fordi jeg var så lat :cool: Shit happens ! Kos deg masse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlettetBruker3
Godt noen er forberedt til Hove :p Sist jeg var der gikk jeg ned 8 kg siden jeg ikke tok med meg noe mat. Jeg orket heller ikke å stå i matkø fordi jeg var så lat :cool: Shit happens ! Kos deg masse :D

Oi, 8 kg haha! Det tror jeg nok ikke skal skje med meg, nei!:) skal du dit i år og? Takk:D får se hvordan det blir, har ikke kjeeempestore forventninger akkurat nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, 8 kg haha! Det tror jeg nok ikke skal skje med meg, nei!:) skal du dit i år og? Takk:D får se hvordan det blir, har ikke kjeeempestore forventninger akkurat nå..

Haha, nei får da ikke håpe det :D Nei, jeg skal ikke dit i år dessverre. Men skulle gjerne vært der ! Levde ganske greit da jeg var der med 2 kompiser. Hadde en lavvo ( plass til 15 stykker ) og svær oppblåsbar seng :p Tror ikke jeg hadde klart en uke i et bittelite telt :meh: Håper du får fint vær da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlettetBruker3
Haha, nei får da ikke håpe det :D Nei, jeg skal ikke dit i år dessverre. Men skulle gjerne vært der ! Levde ganske greit da jeg var der med 2 kompiser. Hadde en lavvo ( plass til 15 stykker ) og svær oppblåsbar seng :p Tror ikke jeg hadde klart en uke i et bittelite telt :meh: Håper du får fint vær da :D

Det hørtes ganske digg ut!! Vi blir 3 jenter i et firemannstelt, men det holder akkurat.... Og de har ikke sovet i telt før, så vi får se hvordan det går haha! :) hun ene lurte på "hva man skulle ligge på i teltet"... har også stor opplåsbar madrass heldigvis! Og en stoor pute:)Været ser ut til å bli fint, bortsett fra i morgen og kanskje mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...