Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne opp med RYP, og da er denne endel av grunnprogrammet:

Tech Nutrition - Tricepspress med manualer

Men jeg tenkte å bytte ut denne da jeg føler jeg kløner noe fryktelig og bare peiver rundt med manualene :p

Tenkte at en øvelse i kabel vil passe meg greit (mere kontroll), er da denne øvelsen et godt alternativ?

Hva vil forskjellen være her på overhånds- og underhåndsgrep? Bøyd stang vs. rett?

Har prøvd å lete inne på forumet hos tn.no til standard alternativ øvelse, men der er det jammen ikke mye hjelp å få :p

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9628-alternativ-til-tricepspress-med-manualer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er rett og slett ingen standard alternativ øvelse. Selv har jeg benyttet meg av franskpress og dips når jeg har trent HST. Pushdowns er og en ok øvelse, whatever floats your boat, MEN det kan være greit å bytte litt på øvelser når en f eks begynner på runde 2.

PS.

-Overhåndsgrep

-Stang/tau = up to you

Hva med å prøve franskpress, så slipper du å surre med manualene :thumbsup:

Det har ingenting å si for tricepsen din hvordan du gjør øvelsen(tatt med en klype salt) . Uansett hvor mye du vrir og vender på underarmen vil det ikke påvirke tricepsen. Grunnen til det er fordi triceps er festet til Ulna, ikke Radius. Når du vrier og vender på underarmen er det Radius som beveger på seg. Triceps vil ikke få noe annerledes belastning ved å vri og vende på grep. Kjør det grepet du klarer å løfte tyngst med, så lenge det er behagelig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...