Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har lest litt rundt på forumet om de forskjellige treningsprogrammene, og jeg er usikker på hvilket program som passer best for meg.

Fra før har jeg brukt RYP kontinuerlig i litt over et år, har vært fornøyd med programet stort sett hele veien, sett bort ifra at det kan ta enormt lang til å gjennomføre øktene. Når jeg kjører 4 sett og totalt 12-13 øvelser går det fort 2 timer, om ikke lengre. Kommer helt på hvor effektiv jeg er.

Noen vil sikkert reagere på hvorfor jeg tar så mange øvelser osv, men det har nå bare blitt slik, og det har stort sett gått bra hele veien.

Øvelser jeg har brukt er:

• Knebøy
  • Benkpress
  • Fly
  • Incline Pull
  • Bicepcurl
  • Arnold Press (Utførte uten vriding av håndflate mot/fra deg før, strake løft rett opp)
  • Tricep extension (drar ovenfra og ned) (Franskpress før)
  • Abdominal (Mage) + Planke
  • Chins (Siste 8 ukene)
  • Pull Ups (Siste 8 ukene)
  • Markløft (De siste 6 ukene)
  • Seated Calf (De siste 6 ukene)

Løftene mine er antall KG tunge: (Jeg lister opp det som kommer til å være maksløft den siste økta på 4x4) Program - Ekstrem Muskelvekst. Noen av løftene her kommer jeg mest sannsynlig ikke til å klare, så går ned noen hakk, men ut ifra oppsatt programmet skal jeg ha dette.

• Knebøy - 142
  • Benkpress - 113.50
  • Fly - 113.50
  • Incline Pull - 134.25
  • Bicepcurl - 26
  • Arnold Press - 31.25
  • Cable Tricep - 12.75
  • Abdominal - 113.50
  • Markløft - 127.75
  • Seated Calf - 92.25

Målsetning : Mer markert, ned i fettprosent. Ønsker overhodet ikke å bli stor og svær. I dag veier jeg 79 kg, 179 høy og fettprosenten ligger vel på ca 15%. Et mål som jeg tror er realistisk for meg er omtrent 12-13%.

Jeg ønsker i denne omgang tips til alternativt program og øvelser. Jeg er fullstendig klar over at kostholdet er kritisk til å oppnå min målsetning, men ønsker ikke å blande det inn her. Har lyst å prøve meg på noe nytt, men samtidig er det noe med det å fortsette med det jeg føler meg trygg på og liker.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9490-nytt-treningsprogram/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du er lei av å være lenge på treningssenteret kan du droppe ren biceps, triceps og mageøvelse på slutten. Du kan ta baseøvelsene og legge til noen flere om du har lyst. Programmet 5-3-1 (eller hva det heter) er bare med baseøvelsene. Hvis du skal ta så mange sett bør du redusere på antall øvelser. Du bør nesten velge om du vil ha mange øvelser med færre sett eller få øvelser med mange sett. Eller du kan ta noen få øvelser med mange sett og noen få med få sett. Ville da valgt å ta mange sett på baseøvelser og få på andre.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9490-nytt-treningsprogram/#findComment-346095
Del på andre sider

Slik at jeg forstår det riktig her nå, DROPPE ren bicep, tricep og mageøvelsene? Hvorfor?

Hvilke flere baseøvelser tenker du på?

Kunne tenkt meg litt mer spesifikt hvilket alternativt treningsprogram som jeg kan prøve meg på :)

fordi du trener de musklene når du gjør baseøvelsene:) Men hvis du vil bruke så mye tid er det bare å kjøre på og ta mange øvelser.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9490-nytt-treningsprogram/#findComment-351406
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...