Lillemor Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Startet opp i mars med trening etter en laaaang "pause", dvs mange år. Men uansett, jeg er i gang nå med styrketrening hjemme fordi det er eneste muligheten jeg har for tiden. Har trent 3-4 ganger i uken, men har ikke et fast program jeg følger. De fleste treningsprogrammene forutsetter endel mer utstyr enn det jeg har, noe får jeg jo gjort men føler det blir litt sånn usystematisk og tilfeldig hva jeg gjør... Kanskje noen her inne har noen forslag til meg? Disse øvelsene er de jeg har gjort til nå: (litt usikker på hva alt heter men..) Hammer curl Benkpress m/manualer Pull ups m/overgrep og undergrep Triceps extension Dips Enarms roing Skapular sidehev Arnold press Push ups Goblet squat Øuadruped hip extension Tåhev Utfall Situps Planke Men hvordan er det best å fordele øvelsene på treningsdager? Trener stort sett ikke mer enn 1 time av gangen, holder jeg på lengre er det lite piff igjen.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9454-trenger-litt-hjelp-her-jeg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gladlaks1 Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Jeg vil anbefale deg å dele programmet opp i en to-splitt, der du trener overkropp ene dagen og bein andre dagen. Da har du 4 treninger i uka og trener hver muskel 2 ganger i uken. Hold deg til 1-2 øvelser per muskel, f.eks benkpress manualer og dips for bryst, arnold press og sidehev for skuldre osv. Ellers er det bare å huske på at du har en progresjon i treningen din og øker vekten litt fra uke til uke. Begynn derfor med en lett vekt og jobb med gradvis tyngre vekter og færre repetisjoner etter hvert i programmet. Her er en enkel 2 splitt du kan prøve deg fram med: 2-splitt som kan trenes 4 ganger i uka - Fitnessbloggen Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9454-trenger-litt-hjelp-her-jeg/#findComment-347677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.