Gå til innhold

Teknikk markløft, frontbøy og dips.


mortenmorten

Anbefalte innlegg

Nermer meg slutten på PSMF dietter min, og skal begynne å bygge litt mer masse:) Under dietten har jeg kjørt lette vekter og hatt fokus på teknikk. Legger derfor ut teknikkvideo her av 3 øvelser, og ønsker kommentarer. Negativt eller positivt:)

Først, markløft. Føler at jeg har en god teknikk her. Har slitt lenge med at jeg krummer ryggen etter noen reps, men øvd mer og mer på å ta en mer merkant "pause" mellom reps.

Frontbøy. Har aldri kjørt denne øvelsen før, og har hatt problemer med knebøy.(pga tidligere problemer med korsrygg og låsninger i 2-3ryggvirvler). Prøver meg derfor på frontbøy fremover.

Dips. Denne har jeg hatt en stund på programmet mitt, og mener selv det både ser og føles bra når øvelsen kjøres. Fikk mye vondt i skuldrene tidligere, da sikker pga jeg hevet skuldrene ved nedsenking, men har forbedret meg her. Ser på videoen at jeg starter med å ikke gå så langt ned, men går dypere etterhvert. Har hørt at "dype" tar mer på bryst, og "grunne" tar triceps.. Tru that?

Kom med kommentar er dere grei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...