Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg trent hele tiden, men i 2012 vært lit borte fra trening så la på meg 8 kg :whistling:.... Mye....Vile få en bra treningsprogram hvor kan bruke 6 dage i uke. Kanskje det er noen hvor kan hjelpe med dette:wub:? Er passe til jente sammen treningsprogram som til guter?

Takker! :thumbsup:

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9291-hjelp-til-treningsprogramforslag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutter og jenter kan fint trene samme treningsprogram, du tar bare vekter utifra ditt eget utgangspunkt. Jeg ville anbefalt et 5x5 program for styrkeøkning.

Men du spesifiserer veldig lite om deg selv og hva du ønsker. Hvordan treningsprogram ønsker du? Styrke? Kondisjon? Begge deler?

Og hvordan er kostholdet ditt. Det er alfa og omega for å gå ned i vekt, mens styrketreningen vil bidra til å forme kroppen din til det bedre.

Og uten å anta noe som helst - selv om du ikke har trent noe særlig vil en vektøkning på 8kg på et halvt år kanskje tilsi at kostholdet ikke er helt på plass, og at det er der du burde starte for å se forbedringer!

Hei Kristin,

Takk for svare :) Ja lit om meg jeg er 31 år nå min vekt er 75kg, å hele tiden vært 64-65kg, min høyde 174cm. Jeg trent før styrke en dag kondisjon neste dag son trent fra mandag til lørdag, plus i tileg gå på tur med hund c 10km. Men nå jeg helt borte fra trening og trening programer mistet jeg, merke veldig bra på trening nå at jeg borte fra trening, men vil komme i gang som ført som mulig.

Selv jeg er diebetiker nr 1, så jeg prøver spiser riktig mat og sun, men i det siste har ruttet med matt også derfor kommer de 8 kg i tileg :(.

Så kanskje jeg skal begyne med 5x5 program og se hvordan det bli ikke sant?

Tusen tak Kristin en gang til :thumbsup:

P.s. sorry, jeg skrive med feil men håper du forstår mening.

Jeg skjønner helt fint hva du skriver, ikke bekymre deg :)

Jeg synes det virker som du har svaret helt selv! Finn deg et 5x5 program, med knebøy, markløft, benkpress osv. Bruk tid på å lære teknikken! Du ønsker ikke å bli skadet :)

Om du ønsker en litt kjappere vektreduksjon ville jeg også anbefalt intervaller, ute i naturen eller på mølla.

Men kostholdet må bedres først og fremst, så det er bare å komme i gang med det igjen :) Men dersom du har spist sunt og trent mye tidligere, så vet du jo godt hvordan det skal gjøres, du må bare finne veien tilbake til det!

Ja Kristin det sant jeg vet hvordan skal gjøres med matt, men angående programmer jeg brukte hele tiden nesten sammen, så derfor lurte nå at må fine lit bedre program og begyne bli mer kjent med trening ikke bare kommer trener som robot og ferdig, har lyst få min kropen veldig trent, men det sikkert må brukes mye tid og tålmodighet. Men tuuusen takk for svare, det hjelpe meg veldig mye :thumbsup:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...