Kristofferm Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Som overskriften sier, fra pære til "normal". Jeg har alltid hatt "litt mage" som min mor så fint poengterte da jeg fikk komplimang for at jeg så tynnere ut, jeg sa jeg hadde fremdeles en god pondus. Da presterte hun å si det vel, hun mente ikke noe vondt med det, men det er sant. Jeg er hva man kan beskrive som tynnfeit. For de som ikke kjenner til det ordet så er det at man ser tynn ut i ansikt og er normal i overkroppen, men har gjerne en pondus m.mer. Hvordan kan jeg få bukt med denne pondusen? jeg har en kropp som er min venn og fiende. Den reagerer positivt på trening og jeg har kroppstypen til å bli relativt sterk og legger på meg en del muskler, MEN den er også like kjiv til å ta til seg alt av fett og karbs, så legger lett på meg. Så jeg er tynnfeit og kan raskt bli sterkfeit lovely combo! Er det fokus på ren cardio, cardio pluss kosthold, kosthold og styrketrening? akkurat nå er jeg på SL 5x5 programmet og jeg forblir en pære jeg blir sterkere uten å få mer volum på overkroppen og magen er urokkelig samtidig som lårene og rompa vokser med knebøy etc. Vurderer å gå ned på knebøy da føttene i seg selv er sterke og herdet etter mange år med kampsport og heller stramme opp rompa gjennom rene øvelser som glutebridge og hip-thrust en periode. Overkroppen og magen er en helt annen sak. Så, er det noen med liknende erfaring eller som vet råd? jeg vil kunne slippe følelsen av at jeg må holde inn magen i alle sosiale lag og steder. Jeg skjemmes over fassongen, skal jeg være stor så skal jeg ikke være tynn på toppen og ese ut etter det. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9271-fra-p%C3%A6re-til-normal/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Styrketrening og godt sunt kosthold. Spis nok til at du kan ha god framgang i styrke og muskelvekst, men ikke så mye at du legger på deg mer fett enn nødvendig. Markløft, chins og roing er gode øvelser som hjelper deg å bygge litt bredde på ryggen så magen ser slankere ut. Det å bygge en kraftig overkropp tar tid så tålmodighet er noe du bare må lære deg først som sist. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9271-fra-p%C3%A6re-til-normal/#findComment-337954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristofferm Skrevet 5. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2012 Styrketrening og godt sunt kosthold. Spis nok til at du kan ha god framgang i styrke og muskelvekst, men ikke så mye at du legger på deg mer fett enn nødvendig. Markløft, chins og roing er gode øvelser som hjelper deg å bygge litt bredde på ryggen så magen ser slankere ut. Det å bygge en kraftig overkropp tar tid så tålmodighet er noe du bare må lære deg først som sist. Takker for svar. Vet at tid og tålmodighet trengs, å det med tålmodighet har jeg slitt med i alt jeg har foretatt meg før også. Alt i fra trening til skole har skjerpa meg når det gjelder tålmodighet da, så jeg er mye mer fokusert. Chins er under opplæring, klarer ikke en engang så jeg tar 30sek med sakte nedsenking x3 hver treningsdag. Så jeg får bare fortsette treningen å skjerpe kostholdet. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9271-fra-p%C3%A6re-til-normal/#findComment-337974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristofferm Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2012 Spis nok til at du kan ha god framgang i styrke og muskelvekst, men ikke så mye at du legger på deg mer fett enn nødvendig. Så hva er nok mat for styrketreningsdager, er det det anbefalte dagsinntaket eller er det en formel for akkurat mengde? (ligger på 3 -4 treningsdager i uken, vanligvis 3) Har forstått det slik at dager jeg ikke trener kan jeg kutte betraktelig i inntaket, men holde det oppe de dagene jeg trener. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9271-fra-p%C3%A6re-til-normal/#findComment-353095 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.